آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ اصل مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ اصل مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ اصل مجلسی و خوشمزه سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوکوی مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. موادی که بر طبق این دستور آشپزی برای تهیه کوکوی مرغ آماده […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ اصل مجلسی و خوشمزه

کوکوی مرغ مجلسی,کوکوی مرغ خوشمزه,کوکوی مرغ,کوکو مرغ,کتلت مرغ

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوکوی مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

موادی که بر طبق این دستور آشپزی برای تهیه کوکوی مرغ آماده می کنید برای هشت تا ده نفر کافی می باشد.

مواد لازم کوکوی مرغ

  • مرغ یک کیلو و نیم
  • تخم مرغ ده عدد
  • پیاز سرخ کرده نصف فنجان
  • روغن مایع دویست گرم
  • جوش شیرین دو قاشق چایخوری
  • آبلیمو نصف استکان
  • زعفران ساییده یک قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

کوکوی سبزی مجلسی,کوکوی سبزی با سبزی خشک,کوکوی سبزی خوشمزه,کوکو سبزی

طرز تهیه کوکوی مرغ

با آموزش طرز تهیه کوکوی مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.برای تهیه کوکوی مرغ مجلسی ابتدا مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری کمی نمک داخل قابلمه ای می ریزیم. شش لیوان آب می ریزیم و اجازه می دهیم مرغ کاملا مغز پخت شود.

وقتی آب داخل قابلمه به یک لیوان کاهش یافت ، قابلمه را از روی حرارت بر میداریم. پس از اینکه ایتخوان های مرغ را جدا کردیم گوشت مرغ را دو بار چرخ می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود. حالا جوش شیرین را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم.

زعفران را نیز در آب جوش حل می کنیم تا دم بکشد. حالا در یک ظرف بزرگ تخم مرغ را با همزن می زنیم تا کاملا کف کنند. همه مواد از جمله نمک ، فلفل ، جوش شیرین حل شده ، زعفران دم کرده ، پیاز سرخ شده و مرغ چرخ کرده را داخل ظرف تخم مرغ ها می ریزیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. باید مانند مایه کباب کوبیده خوب مواد را با دست ورز دهیم تا یکدست شوند. حالا تابه ای گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و روغن داخلش می ریزیم. صبر می کنیم تا روغن داخل تابه داغ شود.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه شکلات آجیلی

وقتی روغن داغ شد ، حرارت زیر تابه را خیلی ملایم می کنیم تا کوکوها مغز پخت شوند. مقداری از مایه کوکو بر میداریم  و با دست گرد و تختش می کنیم . سپس داخل روغن می اندازیم تا سرخ شود ، سپس کوکو را بر میگزدانیم تا طرف دیگر ان نیز طلایی شود.

می توانیم مانند کوکو سبزی تمام مایه را کف تابه بریزیم و قالبی آنرا سرخ کنیم. توصیه ما اینست این کوکو را بصورت کتلت و کم کم سرخ نمایید. در پایان بعد از اینکه غذا اماده شد آنرا به همراه مقداری خیار شور ، گوجه فرنگی و کاهو یا کلم سفید سرو می کنیم.

کوکوی مرغ از خوشمزه ترین کوکوهای موجود در میان کوکوهای ایرانی است. بعد از کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی بیشترین طرفدار از آن خود کرده است. اگر مقداری سبزی کوهی داخل کوکوی مرغ بریزید طعم فوق العاده ای خواهید داشت.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ گیلانی مجلسی و خوشمزه