آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد جعفرى ۴ قاشق غذا خورى سینه مرغ ۱ عدد فلفل […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی

کباب کوبیده مرغ , طرز تهیه کباب کوبیده مرغ , کباب کوبیده مرغ خانگی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
جعفرى ۴ قاشق غذا خورى
سینه مرغ ۱ عدد
فلفل دلمه اى ۱ عدد
پیاز ١ عدد
زعفران دم کرده ٢ قاشق غذا خورى
کره ١٠٠گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
گوجه فرنگی ۲ عدد

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

با آموزش دستور تهیه کباب کوبیده مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کباب کوبیده با مرغ ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آبش را می گیریم. آب پیاز را نیاز داریم پس نباید انرا دور بریزیم.

حالا سینه مرغ را دو بار چرخ می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم سپس پیاز آب گرفته را به گوشت چرخ کرده مرغ اضافه می کنیم.جعفری را ساطوری به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

حالا زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد کباب اضافه می کنیم. باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا یکدست شوند.بعد از اینکه مواد را مخلوط کردیم به مدت حداقل ۲ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند.

همچنین ببینید : طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

کباب کوبیده مرغ سیخی , کباب کوبیده مرغ تابه ای , کباب کوبیده مرغ در ماهیتابه

دو راه برای کباب کردن مواد داریم. پیشنهاد ما کباب کردن روی ذغال است ، البته اگر شرایطش را ندارید می توانید مقداری روغن در تابه ای بریزید و مایه کوبیده را کف تابه پخش کنید تا سرخ شود سپس برگردانید تا سمت دیگرش سرخ شود.

اگر می خواهید مایه کباب را روی ذغال کباب کنید ابتدا مانند کوبیده مایه را سیخ می گیریم و به جای استفاده از آب برای نچسبیدن مواد به دست از آب پیاز استفاده می کنیم. بعد از اینکه تمام مواد را سیخ کردیم روی منقل می چینیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سبزیجات غذای رژیمی و کم کالری

صبر می کنیم یک مقدار مایه روی ذغال خودش را بگیرد بعد شروع به چرخاندن سیخ ها می کنیم. در کنار این کباب مانند کباب های معروف ایرانی مثل جوجه کباب می توانیم چند سیخ گوجه کبابی هم تهیه کنیم و در پایان کباب را با پلو یا نان سرو کنیم.

در زمان کباب کردن مرغ باید کره را آب کنیم و به آرامی با قلمویا قاشق روی مایه کباب بزنیم تا کباب نرم و لذیذتر شود. در صورت تمایل می توانیم فلفل دلمه ای نگینی خرد کنیم و در تابه تفت دهیم سپس گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنیم و در روغنم تفت دهیم و به عنوان سس در کنار کباب کوبیده مرغ استفاده کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مجلسی