آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و خوشمزه خانگی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و خوشمزه خانگی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و خوشمزه خانگی را در نمکستان بیاموزید. ابتدا باید پیاز را آماده کنیم ، برای این منظور پیازها را پوست می گیریم...

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و خوشمزه خانگی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم کباب کوبیده :

گوشت ران گاو ۳۰۰ گرم
قلوه گاه گاو ۳۰۰ گرم
دنبه گوسفند ۳۰۰ گرم
زعفران نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پیاز ۳۰۰ گرم

کباب کوبیده,طرز تهیه کباب کوبیده,دستور پخت کباب کوبیده,کباب کوبیده بازاری

طرز تهیه کباب کوبیده :

با آموزش کباب کوبیده سنتی اصیل ایرانی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کباب کوبیده ابتدا باید پیاز را آماده کنیم ، برای این منظور پیازها پوست می گیریم و با چرخ گوشت چرخ می کنیم ، اگر چرخ گوشت در دسترس نبود با رنده ، اقدام به رنده کردن پیازها می کنیم.

بعد از رنده شدن پیازها آنها را درون کاسه ای می ریزیم و رویشان نمک می ریزیم. سپس به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم . بعد از اتمام زمان پیاز را از یخچال خارج می کنیم و با فشار دست آبش را می گیریم و از کاسه خارج می کنیم . مطمئن شوید هیچ آبی داخل کاسه نماند.

حالا نوبت آماده کردن گوشت کباب است ، برای این منظور گوشت ران ، قلوه گاه و دنبه را دو دست چرخ می کنیم. سپس روی گوشت نمک می پاشیم و با دست بخوبی ورز می دهیم تا نمک بخورد گوشت برود. بعد از ورز دادن گوشت را درون کاسه ای می گذاریم و رویش را سلفون می کشیم و حداقل به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود.

حالا کاسه ای بزرگ انتخاب می کنیم ، گوشت و پیاز را داخل کاسه می ریزیم و نمک ، فلفل و زعفران را درون کاسه می ریزیم. البته باید قبلا زعفران را دم کرده باشید. کمی با دست مخلوط گوشت و پیاز و ادویه را ورز می دهیم و سپس با چرخ گوشت دو دست مواد را چرخ می کنیم تا کاملا بافت گوشت چسبندگی پیدا کند و زمان سیخ زدن نریزد.

کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده خوشمزه,کباب کوبیده

حالا نوبت سیخ زدن کباب کوبیده فرا رسیده است ، برای اینکار ابتدا یک کاسه آب سرد در کنار دست خود تهیه می کنیم ، قبل از اینکه گوشت را برای سیخ کردن برداریم باید دست خود را داخل آب سرد کنیم تا دستمان به گوشت نچسبد.

بعد از خیس کردن دست کمی از مایه کوبیده را بر میداریم و از اطراف سیخ شروع به پوشاندن سیخ می کنیم در پایان بالا و پایین گوشت را با فشار انگشتان به سیخ می چسبانیم. پس ار اینکه تمام سیخ ها را آماده کردیم ، آنها را روی یک سینی قرار می دهیم و داخل یخچال می گذاریم تا به اصلاح عامیانه استراحت کند و زمان کباب کردن بخوبی بپزد.

توصیه ما اینست از ذغال برای کباب کردن کباب ها استفاده کنید اما اگر مقدور نبود می توانید از فر نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید اگز ذغال شما کاملا سرخ نشده باشد هم باعث می شود گوشت ها از سیخ بریزند و هم بخاطر دودهای سمی ذغال خام باعث سر درد و سر گیجه می شود.

پس سعی کنید کاملا ذغال ها را سرخ کنید سپس سیخ ها را روی منقل بچینید و آرام آرام باد بزنید تا کمی گوشت خودش را بگیرد. بعد از اینکه مطمئن شدید دیگر گوشت ها نمیریزند شروع به چرخاندن سیخ ها کنید تا جایی که دو طرف سیخ به خوبی کباب شود.

همچنین بخوانید:  آموزش طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی کباب شده به روش رستورانی

نکته قابل توجه در تهیه کباب کوبیده اینست که فرصت دارید مواد کباب را یک روز قبل تهیه کنید و مانند جوجه کباب از شب قبل در یخچال بگذارید تا کباب مطبوع تر و لذیذ تری تهیه کنید و در کنار خانواده لذت بیشتری ببرید.

کباب کوبیده خوشمزه,کباب کوبیده اصل,کباب کوبیده سنتی,کباب کوبیده در منزل

مواد لازم کباب کوبیده تابه ای :

قلوه گاه گوسفندی ۷۰۰ گرم
گوشت گوساله بدون چربی ۳۰۰ گرم
پیاز درشت ۲ عدد
دمبه گوسفند به دلخواه
زعفران آب کرده به دلخواه
نمک و فلفل به میزان لازم

کباب کوبیده ,ریختن کباب کوبیده از سیخ,آموزش کباب کوبیده,چکار کنم کباب کوبیده از سیخ نریزه

طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای :

با آموزش کباب کوبیده تابه ای از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا ۲ عدد پیاز بزرگ را چرخ می کنیم و آبشان را می گیریم. البته برای این نوع کباب کوبیده که نیاز به روی منقل گذاشتن ندارد که ترس از ریخته شدن داشته باشیم کمی از آب پیاز را بر نمیداریم تا کبابمان خشک نشود.

سپس گوشت ها رو دو بار چرخ می کنیم و با پیاز مخلوط می کنیم . نمک ، فلفل و زعفرون در صورت دلخواه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم رویش سلفون می کشیم و حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

البته بهتر است از شب قبل مواد کباب را اماده کنیم و در یخچال قرار دهیم تا به اصطلاح کبابی ها گوشت بیات شود. حالا نوبت سیخ کردن کباب هاست ، برای اینکار باید از سیخ های کوچک استفاده کنیم که اگر سیخ ندارید می توانید بدون سیخ هم کباب ها را قالب بزنید.

یک پلاسیک فریز روی سطحی صاف باز کنید و مقداری گوشت رویش بگذارید ، اگر قالب زن اماده کوبیده دارید که با قالب زن به گوشت شکل دهید و اگر قالب زن ندارید با دست به کباب حالت دهید و در صورت موجود بودن سیخ ، آنرا از بین گوشت رد کنید.

بعد از اینکه تمام کباب ها را قالب زدید یک تابه بزرگ را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید و  به تعدادی که در تابه جا می شود کباب بچینید.بعد از اینکه گوشت خودش رو گرفت می تونید برش گردونید تا دو طرف کباب کوبیده برشته شود. می توانید این نوع کباب را بصورت غذای حاضری هم تهیه کنید.

بصورتی که وقتی کوبیده ها را قالب زدید به همان شکل فریز کنید و در زمان احتیاج از فریزر خارج کنید و تو یک ساعت کوبیده تابه ای نوش جان کنید. در کنار کباب کوبیده تابه ای می توانید گوجه و سیب زمینی سرخ شده هم سرو کنید تا لذتی دوچندان ببرید. شما می توانید کباب های دیگر مثل کباب چنجه یا جوجه کباب را هم به صورت تابه ای تهیه نمایید.

کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده خوشمزه,;fhf ;,fdni

تاریخچه کباب کوبیده :

نویسنده کتاب تاریخ قاجار که میرزا محمدرضا معتمدالکتاب نام دارد ؛ آورنده کباب کوبیده به ایران را ناصرالدین شاه می داند. ناصرالدین شاه اصلیتی قفقازی داشته است و این کباب را از قفقاز وارد ایران کرده است.

البته کباب کوبیده امروزی حاصل تغییرات آشپزهای ایرانی بوده است که با تغییر در مواد کباب قفقازی این کباب خوشمزه و پرطرفدار را تهیه کرده اند. مثلا در شهرستان بناب کباب کوبیده ای بزرگ با مواد مخصوص تهیه می کنند که به کباب بناب مشهور است.