دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی
دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی

دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کشک و بادمجان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد بادمجان ۵ عدد پیاز ۲ عدد سیر ۵ حبه […]

دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی

کشک بادمجان مجلسی,کشک بادمجان خوشمزه,کشک بادمجان قالبی,کشک بادمجان لقمه ای,کشک و بادمجان,کشک بادمجان

کشک و بادمجان

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کشک و بادمجان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
بادمجان ۵ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۵ حبه
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
کشک ۵ قاشق غذاخوری
روغن به میزان کافی
گردو ۳ قاشق غذاخوری
پیاز داغ برای تزیین
نمک و فلفل به میزان کافی

خورشت بادمجان,خورش بادمجان خوشمزه,خورش بادمجان مجلسی,خورش بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی,دستور پخت کشک بادمجان خوشمزه,کشک بادمجان قالبی

کشک بادمجان مجلسی

طرز تهیه کشک بادمجان

با آموزش طرز تهیه کشک و بادمجان از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا باید کاری کنیم که زمان سرخ کردن بادمجان روغن را به خود جذب نکنند. برای این منظور بادمجان را پوست می کنیم و خرد می کنیم.

سپس روی بادمجان ها نمک می پاشیم و حدود ۲۰ دقیقه کنار می گذاریم ، اینکار باعث می شود آب بادمجان خارج شود و در زمان سرخ کردن روغن کمتری جذب کند. بعد از ۲۰ دقیقه به اتمام رسید تابه ای روی اجاق گاز می گذاریم و بعد از اضافه کردن روغن با حرارت متوسط بادمجان ها سرخ می کنیم.

پس از اینکه تمام بادمجان را سرخ کردیم آنها را در یک قابلمه می ریزیم و سیرها را رویشان با رنده ریز رنده می کنیم. سپس با گوشتگوب بادمجان ها و سیرها را بخوبی مخلوط و له می کنیم. نعناع خشک را به مدت زمان ۱۰ دقیقه داخل آب قرار می دهیم تا خیس بخورد

سپس از آب خارج می کنیم و در روغن با حرارتی بسیار ملایم در تابه ای بزرگ کمی تفت می دهیم .  سپس پیازها را نگینی خرد می کنیم و به نعناع اضافه می کنیم ، بخوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند. بعد از اینکار گردوهای خرد شده و بادمجان ها را نیر به تابه اضافه می کنیم

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

و با ملایمت تفت می دهیم. حالا نوبت اماده کردن کشک هست برای این منظور کشک را با یک چهارم لیوان آب سرد داخل یک ظرف مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس کشک را داخل تابه می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم ، سپس اجازه می دهیم آب کشک و بادمجان کمی تبخیر شود و کم کم غذای ما آماده سرو شود.

بعد از اماده شدن کشک و بادمجان آنرا در ظرف مخصوص می کشیم و رویش را به سلیقه خود با کشک و پیاز داغ تزیین می کنیم . در برخی شهرها داخل کشک و بادمجان از گوشت چرخ کرده هم استفاده می کنند که این به ذائقه شما بستگی دارد.

نکات دیگر اینکه در برخی جاها بادمجان را کبابی می کنندو سرخ نمی کنند که بستگی به سلیقه شما دارد ، پیشنهاد ما سرخ کردن بادمجان هست زیرا بادمجان کبابی را هر کسی نمی پسندد. از گردو در کشک بادمجان بخاطر اینکه طبع گرمی دارد استفاده می شود زیرا باعث می شود طبع سرد کشک را ملایم کند.

در برخی از شهرهای کشور مانند ملایر آبگوشتی تهیه می شود که با نام آبگوشت کشک بادمجان که در تهیه آن از کشک و بادمجان استفاده می شود و طعم بسیار خوبی دارد. اگر به کشک و بادمجان علاقه دارید می توانید این آبگوشت را هم تست کنید.

آبگوشت کشک بادمجان,آبگوشت کشک لرستان,آبگوشت کشک لری

دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی