دستور قدم به قدم طرز تهیه پیتزا قارچ با مرغ خوشمزه و اصل ایتالیایی
دستور قدم به قدم طرز تهیه پیتزا قارچ با مرغ خوشمزه و اصل ایتالیایی

دستور قدم به قدم طرز تهیه پیتزا قارچ با مرغ خوشمزه و اصل ایتالیایی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم پیتزا مرغ و قارچ مرغ نصف […]

دستور قدم به قدم طرز تهیه پیتزا قارچ با مرغ خوشمزه و اصل ایتالیایی

پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه,پیتزا مرغ و قارچ ایتالیایی,پیتزا مرغ و قارچ,پیتزا مرغ با قارچ

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم پیتزا مرغ و قارچ

  • مرغ نصف یک چهار سینه
  • پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم
  • قارچ متوسط ۶ عدد
  • پیاز متوسط دو عدد
  • سس گوجه فرنگی
  • آویشن یک قاشق مرباخوری
  • ادویه کاری یک قاشق مرباخوری
  • فلفل دلمه سبز و رنگی ۱۰۰ گرم
  • نمک ،زردچوبه ، دارچین و فلفل به میزان کافی
  • ذرت ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی به دلخواه

خمیر پیتزا خانگی,خمیر پیتزا فوری,خمیر پیتزا بدون مخمر,خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ

با آموزش طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه پیتزا اولین قدم تهیه خمیر پیتزا هست . برای این منظور دو راه پیش رو داریم ؛ اول اینکه خمیر پیتزا را بصورت آماده از سوپرمارکت بگیریم ، دوم هم که پیشنهاد ماست تهیه خمیر پیتزا در منزل هست. برای مشاهده آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا به ( این صفحه ) مراجعه نمایید.

ابتدا باید مرغ را آماده کنیم برای این منظور مقداری آب در یک قابلمه متوسط می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس مرغ را داخل قابلمه قرار می دهیم ، برای رفع بوی مرغ از پیاز استفاده می کنیم. پیاز را پوست می کنیم ، می شوییم و داخل قابلمه می اندازیم. سپس برای طعم دهی به گوشت مرغ ادویه ها را که شامل زردچوبه ، دارچین ، نمک و فلفل هستند به قابلمه مرغ اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم مرغ کاملا بپزد. بعد از اینکه مرغ آماده شد آنرا از آب جوش خارج می کنیم و بعد از سر شدنش به صورت ریش ریش در می آوریم . سعی کنید مرغ ها را خیلی ریز ریش نکنید تا نقش زیباتری روی پیتزا داشته باشید.

حالا برای تهیه پیاز داغ پیاز باقیمانده را بصورت ریز خرد می کنیم و در مقداری کمی روغن تفت می دهیم . بعد از اینکه پیاز کمی تفت خورد ، فلفل های دلمه ای نگینی خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم. بعد از اینکه فلفل دلمه ای با پیاز کم تفت خورد ، مرغ هایی که قبلا ریش ریش کرده ایم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که زمانی که مرغ را اضافه کردید دیگر نیاز نیست روغن به تابه اضافه کنید.

همچنین بخوانید:  دستور طرز تهیه خورش ماست مجلسی با طعمی فوق العاده خوشمزه

سپس ۵ تا از قارچ ها را بصورت ورقه ای خرد می کنیم و در تابه میریزیم تا به همراه مرغ ، پیاز و فلفل دلمه ای تفت بخورد و آبش گرفته شود. سپس ادویه کاری و پودر آویشن را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد خوب مخلوط شوند. بعد از اینکه ادویه را اضافه کردیم حدود ۵ دقیقه بعد زیر تابه را خاموش می کنیم.

اگر خمیر پیتزا را خودتان تهیه کردید توجه داشته باشید هنگام تهیه پیتزا به هیچ وجه قطر خمیر بیشتر از ۵۰ میلیمتر یا نیم سانتی متر نباشد. خمیر را در ظرف فر پهن می کنیم ، در صورت تمایل اگر دوست داشتید مقداری سس روی خمیر می زنیم ، سپس مقداری پنیر روی خمیر می ریزیم تا مواد به خمیر بچسبند.

توجه داشته باشید هر چه پنیر بیشتری در کف پیتزا بریزید چسبندگی و کش پیتزا در زمان مصرف بیشتر می شود.بعد از پنیر پیتزا ، موادی که در تابه تفت دادیم را روی خمیر می ریزیم و مجددا روی مواد را با پنیر می پوشانیم. برای زیبا تر شدن پیتزا قارچ باقیمانده را بصورت ورقه ای خرد می کنیم و روی پینر می چینیم.

می توانید بجر قارچ از ذرت ، گوج فرنگی و فلفل دلمه ای هم استفاده کنیم تا زمان آب شدن پنیر روی پیتزا ، مواد داخل پنیر فرو بروند و شکل زیبایی را روی کار ایجاد کنند. فر را در دمای ۲۰۰ درجه قرار می دهیم و پیتزا رو داخل فر قرار می دهیم ، نیم ساعت زمان می برد پیتزا قارچ و مرغ ما آماده سرو شود.

در اخر قبل از خارج کردن پیتزا حتما یکبار به پشت خمیر نگاه کنید و در صورتی که پخته شده بود و طلایی بود بعد پیتزا رو از فر خارج کنید. زمان سروهم با سس کچاب و پودر اویش می توانید طعم بهتری به پیتزای خود بدهید. در صورتی که به گوشت قرمز علاقه بیشتری دارید می توانید پیتزا قارچ و گوشت تهیه نمایید.

دستور قدم به قدم طرز تهیه پیتزا قارچ با مرغ خوشمزه و اصل ایتالیایی