آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شامی کباب خوشمزه و مجلسی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شامی کباب خوشمزه و مجلسی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شامی کباب خوشمزه و مجلسی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شامی کباب خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم شامی کباب گوشت چرخ کرده پانصد گرم پیاز متوسط یک عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شامی کباب خوشمزه و مجلسی

شامی کباب خوشمزه,شامی کباب مجلسی,کوکو شامی کباب,کتلت گوشت,شامی کباب

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شامی کباب خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شامی کباب

  • گوشت چرخ کرده پانصد گرم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • سیر دو حبه
  • تخم مرغ دو عدد
  • گوجه فرنگی دو عدد
  • آرد نخودچی مقدار کمی
  • روغن مخصوص سرخ کردنی به میزان لازم
  • نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

کباب تابه ای در فر,کباب تابه ای خوشمزه,کباب تابه ای با مرغ,کباب تابه ای با سیب زمینی,کباب تابه ای

طرز تهیه شامی کباب

با آموزش طرز تهیه کتلت گوشت از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه شامی کباب ابتداپیاز را با رنده ریز رنده می کنیم ، آب پیاز را می گیریم و پیاز آب گرفته را در کاسه ای بزرگ می ریزیم.

سپس سیر را داخل کاسه روی پایز رنده می کنیم. حالا گوشت چرخ کرده را داخل کاسه می ریزیم و مانند مایه کباب کوبیده خوب با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. بعد از اینکه گوشت کاملا با پیاز و سیر مخلوط شد تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و مخلوط می کنیم.

سپس ادویه ها را از جمله نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد شامی کباب اضافه می کنیم. بهتر است در صورت تمایل مقداری آرد نخودچی به مواد شامی کباب بزنیم تا انسجام بیشتری در هنگام سرخ شدن داشته باشد.

بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم روی کاسه سلفون می کشیم و حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. بعد از اینکه گوشت کمی استراحت کرد یک تابه گو روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

سپس مانند کوکوی مرغ مقدار از مواد را کف دست مان گرد و صاف می کنیم و داخل تابه می اندازیم تا سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف کتلت گوشت سرخ شد ، آنرا برمیگردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.پس از اینکه تمامی کتلت ها را سرخ کردیم.

همچنین بخوانید:  آموزش طرز تهیه «وافل بلژیکی» یک دسر فوق العاده لذیذ

گوجه ها را مانند گوجه ای که کنار جوجه کباب سیخ می کنیم از وسط برش می زنیم ، سپس در تابه می اندازیم تا گوجه ها نیز سرخ شوند. سپس می توانیم با سس مورد علاقه خود سرو کنیم. این غذا را هم می توانیم با نان سرو کنیم هم با برنج که به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

اگر می خواهید کتلت گوشت را به صورت ساندویچی با نان سرو کنید ، توصیه می کنیم حتما در کنارش مقداری سیب زمینی سرخ شده هم تهیه کنید تا لذت خوردن کتلت ها برای شما و خانوادتان دو چندان شود.

نکاتی برای تهیه شامی کباب

رای تهیه شامی کباب بهتر است که از مخلوط گوشت گاو و گوسفند به صورت دو بار چرخ شده استفاده کنیم تا شامی کباب ها انسجام بیشتری داشته باشند و در هنگام سرخ کردن از هم باز نشوند.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شامی کباب خوشمزه و مجلسی