آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه و مجلسی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه و مجلسی
برای این پست آموزش طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم آش رشته نذری

رشته آشی ۴۰۰ گرم
نعناع خشک ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۴ عدد
کشک ۲ لیوان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
روغن به میزان کافی
سبزی آش ۱ کیلو
نخود ، لوبیا و عدس ۴۵۰ گرم
نمک و فلفل به میزان کافی

دستور پخت آش رشته , طرز تهیه آش رشته , پخت غذای آش رشته , Ha vaji

طرز تهیه آش رشته

با آموزش طرز تهیه آش رشته از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه آش رشته نذری ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس می کنیم تا نفخ شان برطرف شود و راحت تر پخته شوند.

ابتدا یک پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم.  بهتر است مقداری زردچوبه به پیاز بزنیم . بعد از اینکه پیاز طلایی رنگ شد ، حبوبات را به همراه چند لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم تا کاملا بپزند.

بعد سبزی آشی را تمیز می کنیم و به صورت ساطوری خرد می کنیم و داخل حبوبات پخته شده می ریزیم و می گذاریم سبزی ها هم بپزند. سپس دو قاشق سوپ خوری آرد را در کمی آب سرد حل می کنیم و داخل آش می ریزیم و مرتبا هم می زنیم.

در پایان رشته را در آش رشته می ریزیم و می گذاریم آهسته بپزد ، ولی رشته نباید خرد شود. نمک ، فلفل و زردچوبه را هم اضافه می کنیم. سعی کنید نمک را با احتیاط در آش بریزید، چون کشک اصولاً شور است.

بعد آش رشته را از روی شعله بر می داریم و با کشک مخلوط می کنیم . سپس در سوپخوری می ریزیم و روی آش رشته را با کشک ، پیاز داغ ، سیر داغ و نعناع داغ تزیین می کنیم. آش رشته پر طرفدارترین آش در ایران است.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ اسپانیایی خوشمزه و رستورانی

دستور پخت آش رشته , طرز تهیه آش رشته , پخت غذای آش رشته

نکات مهم در تهیه آش رشته

یکی از مهم ترین نکات در تهیه آش رشته این است که حتما حتما باید تمامی حبوبات را پیش از پخت یک یا دو روز خیس کنید و در این زمان چند بار آب آن را تعویض کنید تا ایجاد نفخ نکند.

نکته ی دوم این است که مقدار پیاز داغ نباید خیلی کم باشد چرا که پیاز به جا افتادن آش رشته کمک میکند.

نکته ی مهم دیگر این است که نمک را حتما پس از اضافه کردن کشک و رشته اضافه کنید چرا که کشک و رشته شور هستند و افزودن نمک قبل از این دو ممکن است باعث شور شدن شود.

نکته ی حائز اهمیت دیگر انتخاب قابلمه ی مناسب است ، گنجایش قابلمه ی انتخابی شما باید کمی بیشتر از حجم آشتان باشد چون در اثر نبودن فضای کافی رشته ها به هم میچسبند.

آش رشته , طرز تهیه آش رشته , پخت غذای آش رشته

اگر میخواهید ظاهر آشتان زیباتر باشد سبزی ها را بدون ساقه و کمی درشت خرد بفرمایید. به هیچ وجه کشک را حین پخت آش اضافه نکنید جوشاندن کشک به همراه آش علاوه بر طعم کشک را بد میکند باعث بریده شدن کشک هم میشود.

بعد از پختن کامل آش رشته زمان سرو بهترین زمان است برای اضافه کردن کشک اما باز دقت کنید که نباید کشک و آش رشته اختلاف دمایی زیادی داشته باشند چون باعث بریده شدن کشک میشود.