آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت گل کلم خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد گوشت ۳۰۰ گرم گل کلم کوچک ۱ عدد لپه یک […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه

خورش گل کلم خوشمزه,خورش گل کلم مجلسی,خورش گل کلم,خورشت گل کلم

خورش گل کلم

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت گل کلم خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
گوشت ۳۰۰ گرم
گل کلم کوچک ۱ عدد
لپه یک چهارم پیمانه
پیاز ۱ عدد
لیمو عمانی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

خورش هویج خوشمزه,خورشت هویج تبریزی,خورشت هویج,خورش هویج

طرز تهیه خورش گل کلم,دستور پخت خورش گل کلم,خورش گل کلم,خورشت گل کلم

خورشت گل کلم

طرز تهیه خورش گل کلم

با آموزش طرز تهیه خورشت گل کلم مجلسی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.در آغاز کار باید به این موضوغ اشاره کنیم که می توانید به جای گوشت خورشتی ( مانند خورش قیمه ) از گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ نیز استفاده نمایید.

در ابتدای کار گوشت را آماده برش می کنیم و مانند قورمه سبزی به قطعات مربع شکل و کوچک تقسیم می کنیم. اگر از گوشت مرغ استفاده می کنید ترجیحا از گوشت سینه استفاده کنید. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می کنید دو راه دارید.

اول اینکه گوشت چرخ کرده را تفت دهید و داخل خورشت بریزید و دوم اینکه گوشت های چرخ کرده را به صورت کوفته قلقلی شکل دهید و داخل خورشت بیندازید. بعد از اینکه گوشت ها برش زدیم یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه کمی روغن اضافه می کنیم و شروع به تفت دادن پیاز می کنیم. پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد قطعات گوشت را به همراه فلفل و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و لپه را اضافه می کنیم. ( می توانیم لپه را جداگانه نیز بپزیم و به خورشت اضافه کنیم ) . لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم و حدود یک ساعت در لیوانی پر از آب قرار می دهیم.

همچنین بخوانید:  دستور قدم به قدم طرز تهیه آش کلم بسیار خوشمزه و مجلسی تبریزی

این کار باعث می شود تلخی لیمو عمانی گرفته شود. بعد از اینکه آب داخل قابله جوش آمد زیرش را کم می کنیم تا کم کم گوشت و لپه پخته شود. حدود یک ساعت بعد لیمو عمانی ها را اضافه می کنیم و نمک خورشت را نیز می زنیم.

حالا گل کلم را به اندازه گوشت خورشتی خرد می کنیم ( بعد از اینکه گل کلم را خرد کردیم مقداری نمک رویش می پاشیم و آنرا به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم ) و داخل یک تابه جداگانه با مقداری کمی روغن تفت می دهیم.

زمانی که لیموعمانی ها نرم شدند باید رب گوجه فرنگی و گل کلم را به خورشت اضافه کنیم. توجه داشته باشید در پایان باید مراقب خورشت باشید تا گل کلم ها بیش از حد له نشوند. در آخر زعفران آب کرده را به خورش اضافه می کنیم.

حدود ۵ دقیقه بعد از اینکه زعفران را اضافه کردید خورش آ گل کلم ما آماده سرو است . این خورش مانند خورش های معورف ایرانی مثل خورش فسنجان نیازمند پلو است. در صورت تمایل می توانید خورش گل کلم را با پلو زعفرانی نیز سرو کنید.

خورشت فسنجان خوشمزه,خورشت فسنجان مجلسی,خورشت فسنجان,خورش فسنجان,فسنجان,فسنجون

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گل کلم مجلسی و خوشمزه