آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد کرفس ۵۰۰ گرم جعفری ۱۰۰ گرم نعناع ۲۰ گرم گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم پیاز […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس مجلسی و خوشمزه

خورشت کرفس , خورش کرفس با سبزی خشک , خورش کرفس خوشمزه , خورش کرفس

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
کرفس ۵۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
نعناع ۲۰ گرم
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
لیمو عمانی ۲ عدد
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن به مقدار کافی
آب سرد ۳ لیوان

طرز تهیه خورش کرفس

با آموزش طرز تهیه خورشت کرفس از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه خورش کرفس ابتدا ساقه های کرفس را از هم جدا کنید و خوب بشویید سپس ساقه های کرفس را به اندازه های دو سانتیمتری خرد کنید.

برگ های کرفس را هم به همراه نعناع و جعفری با کارد خوب خرد کنید. گوشت را به اندازه های خورشتی مانند قورمه سبزی قطعه قطعه کنید. پیاز را هم برای پیاز داغ گرفتن خرد کنید. مقداری روغن را در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و پیاز را در آن با حرارت ملایم سرخ کنید.

پس از سرخ شدن پیاز گوشت را روی پیاز بریزید و شعله را کمی بیشتر کنید و چند دقیقه ای با افزودن نیم قاشق چای خوری زردچوبه سرخ کنید. سپس کرفس ها را به همراه جعفری و نعناع خرد شده روی گوشت بریزید شعله را کمی بیشتر کنید و تقریبا ۱۰ دقیقه با گوشت سرخ کنید.

خورش کرفس , khoresh karafs , خورش کرفس خوشمزه , o,va ;vts

در تمام مدت آنرا هم بزنید تا هم نسوزد و هم خوب سرخ شود. پس از سرخ شدن سه لیوان آب سرد روی آن بریزید لیمو عمانی ها را با یک ضربه دست بشکنید بدون اینکه آنرا از هم جدا یا خورد کنید،

داخل قابلمه بیندازید سر قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید، حرارت را چنان تنظیم کنید که گوشت بسیار بسیار آرام بجوشد. دقت کنید همیشه وقتی می خواهید خورش کرفس درست کنید هنگام طبخ گوشت آنرا روی حرارت بسیار کم طبخ کنید گرچه مدت طبخ کمی طولانی تر می شود.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه ماهی لیمویی

ولی نتیجه کار بسیار بهتر خواهد شد. مدت طبخ بستگی به گوشت شما دارد به همین خاطر پس از تقریبا ۴۵ دقیقه گوشت را با چنگال امتحان کنید اگر خوب پخته شده نمک به خورش کرفس بیفزاید و بگذارید چند دقیقه ای بجوشد.

اگر از گوشت مرغ استفاده کنید خورش شما خیلی سریعتر آماده می شود البته طعمی که گوشت گوسفندی به خورشت می دهد خیلی بهتر و خوشمزه تر است. در آخر خورشت را مانند خورشت های معروف ایرانی مثل قورمه سبزی یا خورش قیمه با برنج سرو کنید.

خورشت کرفس , طرز تهیه خورشت کرفس , دستور پخت خورشت کرفس

نکاتی برای تهیه خورشت کرفس

در صورتی که لیمو عمانی در دسترس نداشتید می توانید از آبغوره یا آبلیمو استفاده کنید . اگر خورش ترش دوست دارید از آبغوره استفاده کنید. به این صورت که ۳ قاشق غذاخوری آبغوره یا آبلیمو در زمان جوش خوردن خورشت داخل قابلمه بریزید.

اگر نعناع و جعفری در دسترس نداشتید می توانید از برگ کرفس بیشتری استفاده نمایید. این خورشت را با گوشت های دیگر ( مانند گوشت بوقلمون ، مرغ یا گوشت گوساله ) نیز می توانید تهیه نمایید.

در برخی مناطق برای رنگ دهی بهتر و طعم ترش تر از رب اناز در تهیه خورشت کرفس استفاده می شود. اگر به طعم رب انار علاقمند نیست از لیموعمانی استفاده کنید.

در خورش کرفس می توانید مانند قورمه سبزی مقداری لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی استفاده نمایید. البته این طوری خورش شما شبیه خورش قورمه سبزی خواهد شد !

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس مجلسی و خوشمزه