طرز تهیه جوجه کباب با استخوان ماستی و رازهای خوشمزه تر شدن آن
طرز تهیه جوجه کباب با استخوان ماستی و رازهای خوشمزه تر شدن آن

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان ماستی و رازهای خوشمزه تر شدن آن سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. جوجه کباب اصیل ایرانی مواد لازم جوجه کباب پیاز خرد شده […]

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان ماستی و رازهای خوشمزه تر شدن آن

جوجه کباب زعفرانی,جوجه کباب ترش,جوجه کباب با ماست,جوجه کباب با استخوان, [,[i ;fhf

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

جوجه کباب اصیل ایرانی

مواد لازم جوجه کباب

  • پیاز خرد شده سه عدد بزرگ
  • مرغ تکه شده دو کیلو
  • ماست یک لیوان
  • نمک به مقدار لازم
  • هل و زنجبیل کمی
  • آبلیمو نصف لیوان
  • فلفل به مقدار دلخواه
  • زعفران دم کرده نصف لیوان
  • کره آب کرده به میزان کافی
  • برای تهیه نصف لیوان زعفران دم کرده ،مقدار نیم گرم زعفران کافی است

کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده خوشمزه,کباب کوبیده

طرز تهیه جوجه کباب

مهم ترین مرحله تهیه جوجه کباب همان مرحله اول یعنی طعم دار کردن مرغ است که باعث خوشمزگی و برند شدن جوجه کباب شما می شود . پس این مرحله را با دقت تمام انجام دهید و مواد را به اندازه ای که در قسمت بالا توضیح دادیم استفاده کنید.

ابتدا جوجه ها در یک ظرف گود می ریزیم . پیاز را به صورت درشت خرد می کنیم و روی جوجه ها می ریزیم . توجه داشته باشید بهترین کار استفاده از آب پیاز است زیرا کاملا وارد گوشت مرغ  می شود و به خورد آن می رود. توجه داشته باشید به هیچ وجه پیاز را رنده نکنید چون در زمان کباب کردن مقداری از پیاز روی جوجه ها می ماند و با سوختن پیاز ها روی طعم جوجه کباب شما تاثیر منفی می گذارد.

حالا نوبت ادویه هاست ؛ نمک ، فلفل ، هل و زنجبیل را به ظرف جوجه ها اضافه می کنیم. نکته مهم در مورد زنجبیل تند و تیز بودن آن است و اگر مقدار زیادی داخل جوجه ها بیریزید طعم جوجه کباب شما از کنترل خارج می شود . اگر کلا به تندی غذا حساسیت دارید می توانید کلا زنجبیل را از مواد حذف کنید.

مواد را با پنجه دست زیرو رو کنید تا کاملا به خورد جوجه ها بروند . بعد از مخلوط شدن ادویه ها ماست ، زعفرون دم کرده و آبلیمو را داخل ظرف جوجه ها اضافه می کنیم و با دست مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

حالا نوبت استراحت کردن جوجه هاست تا بتوانند طعم موادی که به آنها اضافه کرده ایم را به خود بگیرند . برای این منظور جوجه ها را در یک ظرف درب دار می ریزیم و اگر ظرف درب دار موجود نبود روی همان ظرف گود را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم . مدت زمان استراحت جوجه ها باید حداقل ۱۲ ساعت باشد که زمان مصرف جوجه کبابی لذیذ و نرم داشته باشیم.

در زمان سیخ کردن جوجه ها باید به این نکته توجه داشته باشید که تکه های سینه و فیله را با هم و تکه های بال ، کتف و ران مرغ را جداگانه به سیخ بکشید. این موضوع به این دلیل می باشد که گوشت نقاط مختلف بدن مرغ با هم فرق دارد و برخی نقاط سریعتر کباب می شوند. توجه داشته باشید برای کباب کردن ران حتما از دو سیخ موازی استفاده کنید سر ران ها از یک سیخ و پایین ران ها از سیخ دیگر رد کنید.

حتما زمانی جوجه ها را روی ذغال قرار دهید که ذغال ها کاملا سرخ شده باشند زیرا ذغال های نیم سوز شده علاوه بر بد طعم کردن جوجه کباب حاوی مواد سمی نیز هستند. حالا برای لذیذ تر شدن جوجه ها می توانید در یک کاسه فلزی مقداری کره آب کنید و کمی هم زعفران دم کرد با ان مخلوط کنید.

در اواسط کباب شدن جوجه ها با قلمو از مخلوط کره و زعفران روی جوجه ها می زنیم تا هم لذیذ تر شوند و هم رنگ بهتری به خود بگیرند. امیدواریم این آموزش آشپزی سایت نمکستان مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ سبزیجات خوشمزه بدون گوشت

جوجه کباب زعفرانی,جوجه کباب ترش,جوجه کباب با ماست,جوجه کباب با استخوان,جوجه کباب

جوجه کباب با سس مایونز

مواد لازم جوجه کباب با سس مایونز

  • جوجه خرد شده ۱ کیلوگرم
  • سس مایونز کوچک ۱ شیشه
  • ماست ۲ قاشق سوپخوری
  • آبلیمو ۱ فنجان
  • پیاز درشت ۳ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز

ابتدا مرغ ها را به قطعات مناسب خرد می کنیم. مرغ ها بعد از خرد کردن داخل یک کاسه بزرگ و گود می ریزیم. پیاز ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و از هم جدا می کنیم و روی مرغ می ریزیم. باز کردن پیازها باعث می شود که عطر پیاز به خورد گوشت مرغ برود و طعم بهتری داشته باشیم.

حالا یک ظرف کوچکتر برای درست کردن سس بر میداریم و سس مایونز را داخلش می ریزیم. سپس زعرفان دم کرده ، نمک ، آبلیمو را به سس اضافه می کنیم. سیر را بخوبی له می کنیم و داخل سس می اندازیم.  حالا مواد سس را بخوبی مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

حالا سس را به روی مرغ ها می ریزیم و با دست مواد را طوری مخلوط می کنیم که سس همه جای مرغ ها را به خود آغشته کند. حالا روی کاسه مرغ ها یک سلفون می کشیم و می گذاریم گوشت استراحت کند و طعم بگیرد. به این منظور ظرف جوجه ها حداقل به مدت ۶ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

اگر فرصت داشتیم هر ۲ ساعت یکبار ظرف را از یخچال خارج می کنیم و مجددا با دست مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا به خورد مرغ ها بروند. بعد از اماده شدن ذغال و سیخ کردن جوجه ها به سراغ اماده کردن جوجه کباب می رویم.

توجه داشته باشید ذغال کاملا قرمز باشد و دود نکند سپس سیخ ها را روی منقل می چینیم . برای جوجه کباب ان هم به سبک مایونزی نیاز نیست اصلا باد بزنید . اگر ذغال شما کاملا سرخ باشد سریعا جوجه را مغز پخت می کند ، پس به هیچ وجه با بادبزن ذغال ها را باد نزنید که باعث سوختن روی جوجه ها می شود.

در آخر هم بعد از اماده شدن جوجه کباب ، گوجه کبابی و فلفل کبابی نیز اماده می کنیم و یا با پلو یا با نان داغ سرو می کنیم. توجه داشته باشید این نوع جوجه کباب نیاز به روغن یا کره برای لذیذ شدن  ندارد زیر مایونز خودش حاوی روغن است و نیازی به چربی های دیگر نیست.

کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده خوشمزه,کباب کوبیده

رمز و رازهای خوشمزه تر شدن جوجه کباب

موادی مانند دارچین ، کاری ، سماق ، گلپر ، پودر لیمو و … نه تنها طعم بهتری به جوجه کباب شما نمی دهند بلکه در بیشتر مواقع باعث بدمزه شدن طعم جوجه ها می شوند . پس از اضافه کردن مواد اضافه به جوجه کباب پرهیز کنید.

حتما همراه جوجه کباب خود مقداری گوجه و فلفل سبز کباب کنید تا زمان سرو لذت بیشتری از خوردن جوجه ها ببرید. جوجه کباب بخودی خود خشک است و زمان مصرف با پلو این خشکی بیشتر جلوه می کند . این خشکی را می توانید با گوجه کبابی و کره از بین ببرید.

برا اینکه جوجه کبابتان آبدار تر باشد پوست مرغ را جدا نکنید و بعد از کباب شدن جوجه ها پوستش را جدا کنید و مصرف کنید. یک نکته مهم که خیلیل ها رعایت نمی کنند اینست که فقط از سینه برای جوجه کباب استفاده می کنند ، حتما از مخلوط ران و سینه استفاده کنید تا طعم بهتری را تجربه کنید.

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان ماستی و رازهای خوشمزه تر شدن آن