آموزش و توضیحات کاهش و تسکین دردهای نوزاد با ماساژ دادن
آموزش و توضیحات کاهش و تسکین دردهای نوزاد با ماساژ دادن

آموزش و توضیحات کاهش و تسکین دردهای نوزاد با ماساژ دادن ماساژ دادن کودک از شکم درد گرفته تا یبوست و آنفلوآنزا، ناراحتی ها که باعث بی قراری کودکان می شود و آنها تنها از طریق گریه کردن می توانند این ناراحتی را بیان کنند. البته، از انواع داروهای تجویز شده توسط پزشک باید استفاده […]

آموزش و توضیحات کاهش و تسکین دردهای نوزاد با ماساژ دادن

نحوه ماساژ دادن نوزاد , فواید ماساژ دادن نوزاد , تسکین دردهای نوزاد با ماساژ , طریقه ماساژ دادن , ماساژ دادن نوزاد , نحوه ماساژ دادن نوزاد

ماساژ دادن کودک

از شکم درد گرفته تا یبوست و آنفلوآنزا، ناراحتی ها که باعث بی قراری کودکان می شود و آنها تنها از طریق گریه کردن می توانند این ناراحتی را بیان کنند. البته، از انواع داروهای تجویز شده توسط پزشک باید استفاده شود، اما می توانید در منزل از درمان تسکین دهنده، مانند بازتاب شناسی (فشار درمانی) که در این مطلب به آن پرداخته می شود استفاده کنید تا در نوزاد آرامش کافی ایجاد شود.

این روش ، اثرات تسکینی دارد حتی برای بزرگسالان . کافی است که فشار آرامی در مناطق ویژه ای ایجاد شود تا هر نوع ناراحتی، گرفتگی و انسداد برطرف شود. البته این روش برای کودکان موثرتر از بزرگسالان است.

لج و لجبازی نوجوان , جلوگیری از لج کردن نوجوان , چگونه با نوجوان لجباز برخورد کنم

سر و دندان

نوک انگشتان پاها با سر و دندان ارتباط دارد. ماساژ دادن این ناحیه به ویژه در زمان دندان درآوردن نوزادان بسیارمفید است. به آرامی نوک انگشتان نوزاد را ماساژ دهید تا درد تسکین پیدا کند .

سینوس

مرکز انگشتان پا با سینوس های کودک ارتباط دارد. ماساژ دادن این نقاط کمک می کند تا آبریزش بینی یا گرفتگی آن برطرف شود.

ریه ها

درست زیر انگشتان پا در قسمت بر آمدگی، ناحیه فشار ریه ها قرار دارد که می تواند گرفتگی ریه ها را به علت عفونت یا سرما خوردگی برطرف کند. ماساژ دادن این نقاط همراه با رعایت نکات پزشکی می تواند بهترین درمان باشد .در صورت درمان نشدن احتمال بروز مشکلات تنفسی وجود دارد.

علائم دندان در آوردن در کودکان , تب دندان در آوردن , سن دندان در آوردن نوزاد ، علائم دندان در آوردن

اسپاسم معده

زیر برآمدگی کف پا را به آهستگی ماساژ دهید. شبکه پیچیده ای از اعصاب در پشت معده و شکم وجود دارد. ماساژ آرام این ناحیه می تواند ناراحتی معده، اسپاسم و مشکلات تنفسی را بر طرف کند.

درد قسمت فوقانی معده

ماساژ دادن مرکز کف پا کمک می کند تا انسداد روده برطرف شود. این حرکت را همراه با مالش ملایم شکم انجام دهید تا روده حرکت ملایمی پیدا کند.

همچنین بخوانید:  چکار کنیم که عمیق بخوابیم ؟

دلایل و علت گریه نوزاد , پیشگیری از گریه نوزاد , راه های آرام کردن نوزاد

قسمت تحتانی معده

قسمتی که بالاتر از پاشنه پا قرار دارد، با قسمت پایین تر شکم ارتباط دارد. فشار دادن این ناحیه، با تحریک روده بزرگ یبوست را بر طرف می کند. ماساژ دادن این قسمت به ویژه برای از بین بردن گاز معده موثر است.

لگن

پاشنه پا با لگن ارتباط دارد. در صورتی که حس می کنید نوزاد در قسمت شکم یا در لگن احساس ناراحتی می کند، به آرامی پاشنه پای او را ماساژ دهید.

منبع: روزنامه خراسان

آموزش و توضیحات کاهش و تسکین دردهای نوزاد با ماساژ دادن