دستور طرز تهیه پاچینی بریان و کبابی مخصوص و خوشمزه در منزل
دستور طرز تهیه پاچینی بریان و کبابی مخصوص و خوشمزه در منزل

دستور طرز تهیه پاچینی بریان و کبابی مخصوص و خوشمزه در منزل سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پاچینی مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم برای تهیه پاچینی بازوی مرغ     ۶ عدد پیاز     […]

دستور طرز تهیه پاچینی بریان و کبابی مخصوص و خوشمزه در منزل

پاچینی مرغ,پاچینی بریانی,پاچینی کبابی,پاچینی

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه پاچینی مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه پاچینی

  • بازوی مرغ     ۶ عدد
  • پیاز     ۱ عدد
  • آب لیمو ترش     ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت    ۱ قاشق غذاخوری
  • کنجد    ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری    ۱ پیمانه
  • تخم مرغ    ۱ عدد
  • پنیر پارمزان    ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن    به مقدار لازم
  • زعفران آب گرفته    مقداری
  • روغن    جهت سرخ کردن

بیف استروگانف با مرغ,بیف استروگانف با سس قارچ,بیف استروگانف,بیف استراگانف

طرز تهیه پیش غذای پاچینی

برای پاچینی از قسمت بالای بال مرغ که همان بازوی مرغ است استفاده می کنیم. بازوهای مرغ را جدا کنید و با یک عدد پیاز خلال شده و زعفران و آب لیمو ترش و نمک و فلفل در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد مرغ برود.

مرغها را بگذارید چند ساعت یا از شب تا صبح مزه دار شود. اگه عجله دارید می توانید این مرحله را حذف کنید ولی مزه دار کردن مرغ تأثیر زیادی در طعم نهایی دارد، پس توصیه می کنم حذف نکنید.

بعد از مزه دار شدن مرغ ها در حالیکه بازوی مرغ را با یک دستتان گرفتید با چاقو یک برش به قسمت بالای آن بدهید تا گوشتش از استخوان جدا شود حالا با کمک چاقو یا دست گوشت بازو را به سمت پایین بکشید تا کاملاً از استخون جدا شود.

گوشت بازو را به سمت انتهای بازو ببرید و برگردونید. گوشت تقریبا یه حالت گرد و توپی پیدا می کند و انتهای بازو جمع می شود. اگر گوشت خوب فرم نگرفته نگران نباشید، با دستتان به آن حالت بدهید. بعداً داخل آرد و تخم مرغ که می زنید بهتر جمع می شود و خودش را می گیرد. در ظرفی پودرسوخاری، کنجد، نمک و فلفل و آویشن و پودر پنیر پارمزان و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را هم در ظرف گود دیگری هم بزنید.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه سالاد برنج و نخود فرنگی

حالا بازوهای آماده شده را ابتدا در مخلوط آرد بزنید تا خوب کاور شود بعد در تخم مرغ زده شده بزنید و برای بار دوم در آرد بزنید و خوب تکان بدهید تا کاملاً آغشته شود همه ی بازوها را به همین ترتیب آماده کنید.

در شیرجوش یا قابلمه ی کوچک گودی مقدار نسبتاًَ زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا خوب داغ شود وقتی روغن خوب داغ شد، پاچینی های آماده شده را در قابلمه بگذارید و روی حرارت ملایم اجازه بدهید خوب سرخ شوند.

یادتان باشد حرارت نباید زیاد باشد چون داخل پاچینی هایتان خام باقی می ماند و روی آن می سوزد باید با حرارت ملایم حدود ۲۰ دقیقه سرخ شوند. بعد از روغن در بیارید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف مناسب به همراه سبزیجات دلخواه یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

دستور طرز تهیه پاچینی بریان و کبابی مخصوص و خوشمزه در منزل