آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انار مجلسی با گوشت و مرغ
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انار مجلسی با گوشت و مرغ
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انار مجلسی با گوشت و مرغ بهترین غذای شب یلدا را برای شما در نمکستان آماده کرده ایم.

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه خورشت انار خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

طرز تهیه خورش انار مجلسی :

گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
دانه انار نصف پیمانه
مغز گردو ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
رب انار ۱ پیمانه
گلپر ۲ قاشق مرباخوری
آبغوره ۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سبزی ۲ پیمانه

طرز تهیه خورش انار,خورش انار خوشمزه,خورشت انار,خورش انار با مرغ,خورش انار

طرز تهیه خورش انار :

با آموزش طرز تهیه خورش انار از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه خورش انار خوشمزه ابتدا باید گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کنید و تمیز بشورید. سپس پیاز را در مقداری روغن سرخ کنید و بعد از اینکه پیاز نرم و طلایی شد گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود و تغییر رنگ بدهد.

مغز گردو را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا گردو به روغن بیفتد بعد دانه انار و رب انار را اضافه کنید و مقداری آب روی مواد بریزید. سبزی ها را ساطوری کنید و در روغن کمی سرخ کنید. و آن ها را با گردو مخلوط کنید.

سپس گلپر، نمک، فلفل و آبغوره را به آن اضافه کنید و هم بزنید. غذا به روغن که افتاد این خورش انار آماده است. این خورش با برنج بسیار خوشمزه می‌شود، همچنین می‌توانید از سیب‌زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که سبزی این خورش از تره، جعفری، گشنیز و شوید تشکیل شده است. این خورش یک خورش مناسبتی است و بیشتر در شب یلدا که بلندترین شب سال است تهیه و سرو می شود.

طرز تهیه خورش انار,خورش انار خوشمزه,خورشت انار,خورش انار با مرغ,خورش انار

مواد لازم خورش انار و بادمجان :

بادمجان بزرگ ۱ عدد
ران مرغ ۶ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
دانه انار ۱ پیمانه
آب مرغ ۲ پیمانه
زعفران دم کرده به میزان کافی
نمک و فلفل سیاه به میزان کافی
لیموی پرورده ۱ عدد
آرد به میزان کافی
همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی ذرت و ماهی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه خورش انار,خورش انار خوشمزه,خورشت انار,خورش انار با مرغ,خورش انار

طرز تهیه خورش انار و بادمجان با مرغ :

با آموزش طرز تهیه خورش انار با مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه این خورشت خوشمزه ابتدا سبزیجات مصرفی رو آماده کنید. بادمجان رو ضخیم ببرید تا له نشه .بادمجان رو سرخ کنید .

ولی زیاد هم لازم نیست له بشه، کمی که نرم شد کافی هست. به آرد نمک و فلفل فراون بزنید و مرغ رو به اون آغشته کنید. بادمجان ها رو به ظرف هدف منتقل کنید و توی همون ظرف مرغ رو سرخ کنید. زیاد تابه رو شلوغ نکنید، این کار رو من در دو نوبت انجام دادم . تابه باید حسابی داغ باشه

مرغ ها رو هم به ظرف هدف منتقل کنید و توی همون تابه ، سیر و پیاز رو اضافه کنید. رب گوجه رو هم تفتی بدید. کمی گوجه خشک در روغن هم اگه دوست داشتید اضافه کند. این یکی از کلیدهای موفقیت یه خورش بادمجون خوبه.

آب مرغ (یا آب معمولی) رو هم اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و بذارید به جوش بیاد. به ظرف هدف منتقل کنید کمی از انارها (دو قاشق) به همراه لیموها و کمی زعفران اضافه کنید . انار رو اگه از الان بپزید بد رنگ می شه .

در ظرف رو ببندید و روی حرارت فوق ملایم سی تا چهل دقیقه بپزید وقتی مرغ پخت در ظرف رو باز کنید. انار رو اضافه کنید، حرارت رو زیاد کنید و پنج شش دقیقه صبر کنید تا آب خورش غلیظ بشه.

طرز تهیه خورش انار,خورش انار خوشمزه,خورشت انار,خورش انار با مرغ,خورش انار