دستور طرز تهیه مرحله به مرحله آش گوشت خوشمزه و مخصوص شمالی
دستور طرز تهیه مرحله به مرحله آش گوشت خوشمزه و مخصوص شمالی

دستور طرز تهیه مرحله به مرحله آش گوشت خوشمزه و مخصوص شمالی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش گوشت خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. این آش از مقوی ترین آش های ایرانی است که اصالتا برای شمال […]

دستور طرز تهیه مرحله به مرحله آش گوشت خوشمزه و مخصوص شمالی

آش گوشت شمالی,آش گوشت بابل,آش گوشت چرخ کرده,آش گوشت

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش گوشت خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

این آش از مقوی ترین آش های ایرانی است که اصالتا برای شمال کشور هست و به آش گوشت بابلی و آش گوشت مازندرانی نیز شهرت دارد. این آش بخاطر گوشت های ریش ریش شده حالتی شبیه به حلیم پیدا می کند.این آش را مواد مختلفی تهیه می کنند مثلا در برخی جاهای شمال برنج هم به این آش اضافه می کنند و رشته داخلش نمیریزند که این به ذائقه شما بستگی دارد.

مواد لازم آش گوشت

  • رشته آش ۴۰۰ گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • گوشت ران یا سردست بدون استخوان ۷۰۰ گرم
  • نخود، لوبیا و عدس از هر کدام نصف پیمانه
  • سبزی تره، جعفری، گشنیز، اسفناج یک و نیم کیلو گرم
  • پیاز سرخ شده چهار قاشق سوپخوری
  • زردچوبه در صورت تمایل یک قاشق مرباخوری

آش رشته خوشمزه,آش رشته نذری,آش رشته

طرز تهیه آش گوشت

برای تهیه آش گوشت خوشمزه ابتدا حبوبات آش را بهتر است از شب قبل داخل آب بگذارید تا نفخش گرفته شود اگر وقت ندارید چند ساعت قبل داخل آب بگذارید و هر یک ساعت آب را تعویض کنید. اگر حبوبات را داخل آب بگذارید هم نفخ شان گرفته می شود هم زودتر پخته و نرم شوند.

یک قابلمه متوسط تا نصف آب پر می کنیم و روی اجاق گاز قرار می دهیم ، گوشت را به همراه یک پیاز داخل آب می ریزیم ، اجازه می دهیم آب جوش بیاد و گوشت نیمه پز شود. سپس بعد از سرد شدن گوشت ،  آنرا را از قابلمه خارج می کنیم و با دست ریش ریش می کنیم.

حالا قابلمه اصلی را روی اجاق گاز می گذاریم و گوشت را درونش می ریزیم و کمی تفت می دهیم ، سپس پیاز سرخ را اضافه می کنیم و بعد از آن حبوبات را داخل قابلمه می ریزیم.  سپس به اندازه ای آب میریزیم که مواد کاملا زیر آب بروند. سپس زیر گاز را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید و مواد بپزند. البته می توانیم حبوبات را از قبل جداگانه بپزیم تا سریعتر آش را تهیه کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و مجلسی اصل

حالا نوبت سبزی آش است ، سبزی ها را بصورت ساطوری خرد می کنیم و به آش اضافه می کنیم . سبزی ها را که داخل قابلمه ریختم زیر حرارت گاز را کم می کنیم تا کم کم آش جا بیفتد.  بعد از اینکه مطمئن شدیم حبوبات و گوشت کاملا پخته اند رشته آش را اضافه می کنیم.

بعد از این که رشته را اضافه کردید آش را چند بار هم بزنید تا ته نگیرد.  پس از این‌ که آش آماده شد و خوب جا افتاد، در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را مانند آش های معروف ایرانی مثل آش رشته یا آش کشک با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید و نوش جان کنید.

دستور طرز تهیه مرحله به مرحله آش گوشت خوشمزه و مخصوص شمالی