آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماسوا سنتی خوشمزه و مجلسی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماسوا سنتی خوشمزه و مجلسی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماسوا سنتی خوشمزه و مجلسی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش ماسووا خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم بلغور گندم ۱۰۰ گرم برنج نیم دانه ۱۰۰ گرم اسفناج ۱۰۰ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماسوا سنتی خوشمزه و مجلسی

آش ماسوا بروجردی,آش ماسوا لرستان,آش ماسوا کرمانشاه,آش ماسوا,آش ماسووا

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه آش ماسووا خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

  • بلغور گندم ۱۰۰ گرم
  • برنج نیم دانه ۱۰۰ گرم
  • اسفناج ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • نخود ۱۵۰ گرم
  • کشک یک پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
  • جعفری تازه و پونه خشک برای تزیین

آش گوشت شمالی,آش گوشت بابل,آش گوشت چرخ کرده,آش گوشت

طرز تهیه

با آموزش آش ماسوا یا ماسووا از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه این آش محلی بلغور و نخود را از شب قبل داخل آب می خیسانیم تا نفخ حبوبات گرفته شود. برای گرفتن نفخ کامل حبوبات بهتر است هر دو ساعت یکبار آب حبوبات با آب جدید تعویض شود. نخود را به همراه چند لیوان آب در قابلمه میریزیم ، بعد از اینکه پخت آنرا کنار می گذاریم.

برنج را می خیسانیم و به همراه چند لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم ، سپس بلغور را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوش بیاید ، پس از اینکه به جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم تا به آرامی برنج و بلغور بپزند.

پیاز را نگینی خرد می کنیم و در تابه با مقداری کمی روغن تفت می دهیم تا طلایی شود . سپس اسفناج را بصورت درشت خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و با پیاز داغ تفت می دهیم تا کمی نرم شود. پس از اینکه خوب تفت دادیم و آب اسفناج تبخیر شد ، اسفناج و پیاز داغ را داخل قابلمه ای برنج و بلغور داخلش داریم می ریزیم. بعد نخود را نیز اضافه می کنیم و ادویه ، نمک و فلفل را به آش اضافه می کنیم.

زیر آش را کم می کنیم تا بخوبی جا بیفتد . حدو ۳ ساعت بعد کشک را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به خورد آش برو . سپس اجازه می دهیم حدود ۵ دقیقه کشک داخل آش بجوشد . بعد از این آش ما اماده سرو است. این آش را هم می توانیم مانند آش شله قلمکار با پیاز داغ تزیین کنیم امام ما برای تزیین این آش از پونه خشک و جعفری خرد شده استفاده می کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه آبگوشت پیازچه و سیب زمینی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماسوا سنتی خوشمزه و مجلسی