آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه لرستان
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه لرستان

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه لرستان سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. این دلمه را شاید کمتر دیده باشیم زیرا یک دلمه سنتی در […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه لرستان

دلمه سیرابی خوشمزه,دلمه سیرابی لرستان,دلمه سیرابی,دلمه سیراب شیردان

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.دلمه سیراب شیردان

این دلمه را شاید کمتر دیده باشیم زیرا یک دلمه سنتی در استان لرستان است . توجه داشته باشید سبزی مخصوص این دلمه شامل ترخون ، مرزه ، نعناع ، جعفری و پیازچه می باشد.

مواد لازم دلمه سیرابی

  • سیرابی یک عدد
  • برنج یک لیوان
  • لپه پخته شده چهار قاشق
  • سبزی مخصوص دلمه یک لیوان
  • پیاز سرخ شده سه قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • رب‌ گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده دویست گرم
  • پودر زیره یک قاشق چایخوری
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه دلمه تره فرنگی,دلمه تره فرنگی خوشمزه,دلمه تره فرنگی مجلسی,دلمه تره فرنگی

طرز تهیه دلمه سیرابی

با آموزش طرز تهیه دلمه سیرابی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه دلمه سیراب شیردان ابتدا 2 قاشق از پیاز داغ را داخل تابه می ریزیم ، کمی روغن داخل تابه می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند ، سبزی مخصوص دلمه را به صورت ساطوری و ریز حرد کرده ایم به تابه اضافه می کنیم. سپس نمک ، فلفل و ادویه را به مواد دلمه اضافه می کنیم و خوب مواد را تفت می دهیم تا یکدست شوند.

برنج را می شوییم و بصورت خام به تابه اضافه می کنیم ، حالا لیپ که از قبل پخته ایم را اضافه می کنیم. کمی نمک به همراه پودر زیره را به مواد می زنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا سیرابی را به اندازه 15 در 15 سانت برش می زنیم ، مواد دلمه را داخل هر قطعه سیرابی می ریزیم و لبه های سیرابی به سمت وسط جمع می کنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه میگو سوخاری با اسفناج

بیا باید با نخ سیرابی را بدوزیم که مواد نریزید یا با خلال دندان آنرا جمع کنیم. در یک قابلمه بزرگ یک قاشق پیاز داغ باقیمانده را می ریزیم و مقداری ادویه رویش می ریزیم. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد ار کمی تفت می دهیم.

بعد از اینکا 5 لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و دلمه های آماده که قبلا با نخ یا خلال دندان محکم شان کرده ایم را داخل قابلمه می چینیم. در قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب داخلش به جوش بیاید ، سپس حرارت زیر دلمه ها را ملایم می کنیم.

حدود 4 ساعت بعد دلمه های ما اماده است. باقیمانده آب داخل قابلمه به عنوان سس دلمه سیرابی استفاده می شود. دلمه ها را داخل ظرفی می چینیم و سس دلمه را رویشان می ریزیم. برای تزیین دلمه سیراب و شیردان می توانیم مانند دلمه فلفل دلمه ای از جعفری تازه و لیمو استفاده کنیم.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه سیراب شیردان خوشمزه لرستان