آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای سنتی کشورمان را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم کباب چنجه پیاز ۲ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه

کباب چنجه با گوشت گوساله,کباب چنجه گوسفندی,کباب چنجه خوشمزه,کباب چنجه,چنجه

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی از محبوب ترین غذاهای سنتی کشورمان را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم کباب چنجه

  • پیاز ۲ عدد
  • لیمو ۳ عدد
  • ماست ۲۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان کافی
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای به میزان کافی
  • دنبه گوسفند به میزان لازم
  • گوشت ران یا فیله گوسفند یا گوساله یک کیلو گرم
  • گوجه فرنگی و فلفل به دلخواه

کباب کوبیده خانگی,کباب کوبیده تابه ای,کباب کوبیده رستورانی,کباب کوبیده خوشمزه,کباب کوبیده

طرز تهیه کباب چنجه

با آموزش طرز تهیه کباب چنجه از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا باید گوشت را مناسب با سیخ های خود برش بزنیم ، برای این منظور گوشت را روی در سایز ۲ سانتی متر در ۲ سانتی متر برش می زنیم. اینکه همه قطعات چنجه ما یکسان باشند باعث می شود زمان کباب کردن همه قطعات گوشت همزمان با هم کباب شوند.

پیازها را با رنده ریز یا چرخ گوشت رنده می کنیم ، پس از اینکار تفاله پیاز را می گیریم و آبش را نگه می داریم . آبش را در یک کاسه بزرگ می ریزیم. فلفل دلمه ای را با قطعات بزرگ خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم. سپس ماست را داخل کاسه می ریزیم و خوب هم میزینیم تا مواد یکدست شوند.

آب لیمو ها را می گیریم و در کاسه می ریزیم ، در پایان ادویه های دلخواه خود را به همراه نمک ، فلفل و روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم. پس از اینکه همه مواد را خوب مخلوط کردیم و چنجه ها را داخل کاسه می ریزیم و با دست زیر و رو می کنیم تا مواد کامل به خورد گوشت برود.

اگر در زمانی که کباب چنجه درست می کنید کیوی موجود هست حتما از کیوی هم در طعم دار کردن کباب تان استفاده کنید ، چون علاوه بر طعم عالی که به کباب می دهد باعث می شود بافت گوشت باز شود و مواد طعم دهنده تا مغز گوشت بروند.

همچنین بخوانید:  آموزش دستور پخت طرز تهیه کیک لیمو با تخم خرفه خوشمزه در منزل

بعد از اینکه خوب مواد را مخلوط کردیم یک سلفون روی کاسه می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم. اگر می خواهید کباب چنجه عالی و خوش طعمی داشته باشید مواد کباب را حداقل ۱۲ ساعت در یخچال نگهدار کنید تا خوب طعم بگیرد.

بعد از اینکه گوشتمان طعم گرفت و آماده سیخ کردن شد ، گوشت ها را قبلا از اینکه سیخ کنیم روی تخته گوشت می گذاریم و پشت کارد روی گوشت ها می زنیم تا مقداری تخت شوند ، بعد از اینکار چنجه ها را سیخ می کنیم. در وسط هر سیخ مقداری دنبه گوسفندی قرار می دهیم تا از سوختن روی کباب ها جلوگیری کند ، ضمن اینکه این کار باعث می شود کباب نرم و چرب تری داشته باشیم.

بعد از اینکه تمام سیخ ها آماده شد ذغال ها را آماده می کنیم. بطوری که ذغالمان سرخ باشد ، فقط توجه داشته باشید زمانی که گوشت به مدت طولانی در مواد خوابیده باشد خیلی سریع کباب می شود . پس به هیچ وجه شروع به باد زدن ذغال ها نکنید و بگذارید کباب به دل بپزد. زمان سرو هم می توانیم مقداری پیاز حلقه حلقه کنیم و برای تزیین کباب چنجه استفاده کنیم.

در پایان می توانید برای لذت بیشتر مانند کباب های معروف ایرانی مثل جوجه کباب و یا کباب کوبیده در کنار کباب چنجه تان چند سیخ گوجه و یک سیخ فلفل کبابی هم تدارک ببینید تا هنگام میل کردن لذت بیشتری ببرید. زیرا کباب چنجه با پلو حالت خشکی دارد و با استفاده از گوجه می توانید غذا را آب دار تر کنید.

توصیه ما اینست این کباب خوشمزه را برای بعد نگه ندارید زیرا کباب چنجه طعم واقعی خود را از دست می دهد. در صورتی که مجبور شدید کباب چنجه را برای بعد نگه دارید آنرا به شکلی که عرض می کنم گرم کنید. کباب را در ظرفی بریزید و ظرف را در قابلمه ای پر از آب جوش بگذارید تا کم کم توسط بخار هوا کباب ها نرم و قابل استفاده شوند.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماستی مجلسی و خوشمزه