آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گز خانگی خوشمزه و مجلسی اصفهان
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گز خانگی خوشمزه و مجلسی اصفهان

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گز خانگی خوشمزه و مجلسی اصفهان نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه گز اصفهان را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد مغز پسته ۱۵۰ گرم سفیده تخم مرغ ۵ عدد شکر ۲۵۰ گرم بادکا […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گز خانگی خوشمزه و مجلسی اصفهان

گز اضفهان,گز بلداجی,گز آردی,گز

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه گز اصفهان را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
مغز پسته ۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۲۵۰ گرم
بادکا ۳۰۰ گرم
گلاب ۱ قاشق سوپخوری
آب ۱ پیمانه

طرز تهیه گز اصفهان

با آموزش طرز تهیه گز اصفهانی از سری آموزش های شیرینی پزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و شکر و آب را داخلش می ریزیم ، سپس روی حرارت قرار می دهیم و شربت را هم می زنیم.

بعد از اینکه شکر کاملا در آب حل شد بادکا را به ظرف اضافه می کنیم. بعد از اینکه بادکا را اضافه کنیم مواد داخل ظرف بالا می آید و حالت پف کرده به خود می گیرد. اینجا باید با یک قاشق چوبی مواد را اینقدر بهم بزنیم تا حالت کشدار مانند آبنبات کشی پیدا کند.

حالا سفیده های تخم مرغ را داخل همزن می ریزیم و آنقدر همزدن را ادامه می دهیم تا سفیده های تخم مرغ کاملا منسجم و سفت شوند. حالا مقدار کمی از شهد ( مایع شکر ، آب  و بادکا ) را داخل آب یخ می ریزیم.

اگر بعد از ریختن شهد داخل آب یخ حالت شکننده ای به خود گرفت مایه را از روی حرارت بر می داریم و مرتب با قاشق چوبی هم می زنیم. در اینجا گلاب را به همراه دو قاشق از شهد به سفیده های تخم مرغ اضافه می کنیم .

پس از ان مجددا سفیده های تخم مرغ را خوب با همزن می زنیم ، سپس سفیده های تخم مرغ را داخل شهد می ریزیم و تا حدود ده دقیقه هم زدن را ادامه می دهیم. مواد را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا سرد نشود.
زیرا سرد شدن مواد باعث می شود گز خراب شود. می توانیم برای ملایم تر شدن شعله از شعله پخش کن استفاده کنیم. سپس مواد را مجددا با همزن برقی می زنیم تا کمی سفت شوند. بعد از اینکه مواد کمی سفت شد با قاشق چوبی مواد را پارویی ( مانند حلیم گندم ) می زنیم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه

در همین بین مغز پسته را به مواد گز اضافه می کنیم باید مواد را آنقدر بزنیم تا دیگر به دست نچسبد. بعد از ان مقداری از مواد را بر می داریم و به شکل دلخواه در می آوریم و کمی آرد رویش می پاشیم. سپس گز ها را در ظرف دلخواه می چینیم و نوش جان می کنیم.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه گز خانگی خوشمزه و مجلسی اصفهان

[toggle state=”close” ],طرز تهیه گز,طرز تهیه گز لقمه ای,طرز تهیه گز با عسل,طرز تهیه گز بلداجی,طرز تهیه گز آردی اصفهان,طرز تهیه گز آردی خانگی,طرز تهیه گز امریکایی,طرز تهیه گز اصفهانی,طرز تهیه گزاصفهان,طرز تهیه گز اصفهان,طرز تهیه ی گز اصفهانی,طرز تهیه گز اصفهان,طرز تهیه گزاصفهانی,طرز تهیه گزاصفهان تصویری,طرز تهیه ی گزاصفهان[/toggle]