آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک اصل خوشمزه و مخصوص شاندیز مشهد
آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک اصل خوشمزه و مخصوص شاندیز مشهد

آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک اصل خوشمزه و مخصوص شاندیز مشهد نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. همچنین ببینید : طرز تهیه کباب بره مواد لازم شیشلیک گوشت دنده گوساله یا گوسفند ↔ […]

آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک اصل خوشمزه و مخصوص شاندیز مشهد

کباب شیشلیک , طرز تهیه کباب شیشلیک , کباب شیشلیک شاندیز

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب بره

مواد لازم شیشلیک

  • گوشت دنده گوساله یا گوسفند ↔ ۱ کیلوگرم
  •  ماست ↔ ۱ لیوان
  • زعفران دم کرده ↔ ۲ قاشق غذاخوری
  •  گوجه فرنگی ↔ ۱۰ عدد
  • آبلیمو ↔ ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن ↔ ۱۰ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه ↔ به میزان لازم

طرز تهیه شیشلیک

با آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کباب شیشلیک باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند تازه استفاده کنید. گوشت را به اندازه های یکسان ببرید.

داخل کاسه ای پیاز رنده شده، ماست، زعفران دم شده، آبلیمو ،روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید. سپس گوشت را در این مایه قرار دهید و بگذارید حداقل یک شب بماند تا مزه دار و ترد شود.

پس از استراحت، گوشت ها را به سیخ بکشید و بین هر دو  قطعه یک تکه کوچک دنبه قرار دهید. حالا کباب ها را روی ذغال قرار دهید تا پخته شوند. شیشلیک را با برنج زعفرانی، کره، گوجه کبابی، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمائید.

شیشلیک را در فر هم می توانید تهیه کنید به روش زیر :

پس از اینکه گوشت داخل مواد مزه دار شد در صورت تمایل سس گوجه فرنگی را روی دنده ها بریزید و خوب مخلوط کنید تا دنده ها خوب به سس آغشته شوند.

پیشنهاد ما : طرز تهیه کباب چنجه

سینی فر را چرب کنید و دنده ها را داخل سینی قرار دهید و داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۰ – ۵۰ دقیقه قرار دهید تا خوب برشته و طلایی شوند .

همچنین بخوانید:  آموزش کامل و دستور پخت کیک میوه ای بدون شکر خوشمزه و عالی

آموزش طرز تهیه کباب شیشلیک اصل خوشمزه و مخصوص شاندیز مشهد