آموزش کامل دستور طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه مخصوص پذیرایی
آموزش کامل دستور طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه مخصوص پذیرایی

آموزش کامل دستور طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه مخصوص پذیرایی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. آماده‌کردن کیک آلو سیاه را پیشنهاد می‌کنیم که سریع و ساده و کم‌خرج است و […]

آموزش کامل دستور طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه مخصوص پذیرایی

کیک آلو سیاه , طرز تهیه کیک آلو سیاه , کیک آلو سیاه خوشمزه

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

آماده‌کردن کیک آلو سیاه را پیشنهاد می‌کنیم که سریع و ساده و کم‌خرج است و درست کردن‌اش زمان زیادی نمی‌برد و برای یک عصر تابستانی با نوشیدنی گرم یا سرد بسیار توصیه شده است.

مواد لازم کیک آلو سیاه

  • آرد ↔ ۳ پیمانه
  • تخم مرغ ↔ ۴ عدد
  • آلو سیاه ↔ ۴ عدد
  • ماست ↔ ۱ پیمانه
  • شکر ↔ ۱ و نیم پیمانه
  • روغن مایع ↔ ۱ پیمانه
  • بکینگ پودر ↔ ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ↔ ۱/۸ قاشق چایخوری
  • وانیل ↔ نصف قاشق چایخوری

پیشنهاد ما : طرز تهیه کیک تولد

طرز تهیه کیک آلو سیاه

با آموزش طرز تهیه کیک آلو سیاه از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کیک آلو سیاه ابتدا باید آلو ها را از وسط نصف کرده و هسته آنرا جدا کرده و در مقدار خیلی کم آب و ۳ قاشق غذاخوری شکر قرار داده تا کمی نرم شود .

بعد از اینکه پخته و نرم شدند آن ها را له می کنیم تا پوره مانند شود. چند عدد از آلوها را برای روی کیک برداشته و کنار می گذاریم. در ظرفی روغن و شکر را خوب مخلوط تا کرم مانند شود. سپس تخم مرغها را داخل مواد ریخته و خوب هم می زنیم تا کف دار شوند.

بعد نمک و وانیل را اضافه می کنیم. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و در ظرفی الک می کنیم و آن ها را کم کم به مواد کیک اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم. در آخر ماست را هم به کیک اضافه می کنیم.

قالب کیک را چرب کنید سپس نصفی از مواد کیک را داخل قالب بریزید. مواد پوره شده آلو را با مقداری بادام یا گردو مخلوط کنید و روی کیک داخل قالب می ریزم. بعد باقی مواد کیک و سپس آلو ها را که نصف کرده و کنار گذاشتیم روی کیک می چینیم.

همچنین بخوانید:  دستور طرز تهیه کباب حسینی مخصوص با طعمی فوق العاده خوشمزه

قالب کیک را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه داخل فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار می دهیم تا کیک بپزد و طلایی شود .

آموزش کامل دستور طرز تهیه کیک آلو سیاه خوشمزه مخصوص پذیرایی