آموزش دستور پخت و طرز تهیه کیک براونی آسان و خوشمزه در منزل
آموزش دستور پخت و طرز تهیه کیک براونی آسان و خوشمزه در منزل

آموزش دستور پخت و طرز تهیه کیک براونی آسان و خوشمزه در منزل نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک براونی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم کیک براونی تخم مرغ ↔ ۳  عدد شکر ↔ ۱ فنجان کره  ذوب شده ↔ […]

آموزش دستور پخت و طرز تهیه کیک براونی آسان و خوشمزه در منزل

کیک براونی , طرز تهیه کیک براونی , کیک براونی خیس

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کیک براونی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم کیک براونی

  • تخم مرغ ↔ ۳  عدد
  • شکر ↔ ۱ فنجان
  • کره  ذوب شده ↔ ۱۲۵     گرم
  • شکلات  ذوب شده ↔ ۱۰۰     گرم
  • خامه ↔ ۲۰۰ میلی لیتر
  • شیر  ↔ ۱ فنجان
  • روغن مایع ↔ نصف فنجان
  • پودر کاکائو ↔ ۱ قاشق غذا خوری
  • آرد ↔ ۲ فنجان
  • بیکینگ پودر  ↔ ۱ قاشق مربا خوری

[divider]

پیشنهاد ما : کاپ کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک براونی

با آموزش طرز تهیه کیک براونی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه کیک براونی ابتدا بایدتخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب با همزن بزنید تا پف دار شوند.

سپس شکر و شیر و روغن و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. خامه را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. در ظرفی آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن ها را الک کنید. حالا مخلوط آرد را به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.

در آخر شکلات آب شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. قالب کیک را چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید و در فر با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود.

کیک براونی را می توانید به صورت گرم و همراه با بستنی سرو کنید طعم بی نظیری خواهد داشت.

[divider]

مواد لازم کیک براونی خیس

  • آرد ↔ ۲ لیوان
  • شیر ↔ ۱ لیوان و نیم
  • روغن ↔ ۱ لیوان و نیم
  • شکر ↔ ۱ لیوان و نیم
  • تخم مرغ ↔ ۳ عدد
  • پودر کاکائو ↔ ۴ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ↔ ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل ↔ ½ قاشق چایخوری

[divider]

پیشنهاد ما : طرز تهیه کیک تولد

طرز تهیه کیک براونی خیس

اول از همه فر رو روشن می کنیم با درجه ۱۸۰ تا گرم بشه. برای تهیه سس شکلات با پودر کاکائو، شیر، شکر، روغن و پودر کاکائو رو با هم مخلوط می کنیم تا یک مایع خوشرنگ شکلاتی به دست بیاریم، یک لیوان از این سس رو بر میداریم و کنار میذاریم.

تخم مرغ ها رو در ظرفی جداگانه به همراه وانیل به خوبی میزنیم تا حباب های ریز داخلش به وجود بیاد، این کار بافت کیک رو بهتر میکنه. تخم مرغ هارو به مواد شکلاتی اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

آرد و بیکینگ پودر و با هم ۲ بار الک می کنیم و کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. در این مرحله تا حدی که مواد یک دست بشه کافیه و نیاز به هم زدن زیاد نداره. قالب کیک رو چرب کرده و کمی آرد می پاشیم و مایع کیک رو داخل قالب ریخته و در فری که از قبل گرم شده میگذاریم.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفناج بسیار خوشمزه

زمان پخت این کیک بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه ست، اما توجه کنین که در ۲۰ دقیقه اول زمان پخت به هیچ وجه درب فر رو باز نکنین چون پف کیک میخوابه. بعد از گذشت نیم ساعت تا ۳۵ دقیقه لازمه که با کمک یک خلال دندان کیک رو چک کنیم

خلال رو به آرامی داخل کیک فرو کرده و بیرون بیارین اگر خلال دندان تمیز بود یعنی کیک آماده ست و اگر خلال آغشته به مواد کیک بود باز هم برای پخت زمان میدیم و ۱۰ دقیقه دیگه چک می کنیم.

بعد از اینکه کیک رو از فر بیرون آوردیم، سس شکلاتی رو که ابتدای کار کنار گذاشته بودیم روی کیک می ریزیم و یک ربع تا ۲۰ دقیقه اجازه میدیم تا سس به خورد کیک بره و از داغی بیفته ، بعد کیک رو از قالب خارج کرده و به قطعات مناسب تقسیم و سرو می کنیم.

یا اینکه کیک رو همون اول از قالب در بیارین و در ظرف سرو قرار بدین بعد روش سس رو بریزین، نکته مهمش اینه که تا کیک گرم هست سس رو بریزیم

[divider]

نکات پخت کیک براونی خیس مرطوب

برای پیمانه من از لیوان های دسته دار فرانسوی استفاده کردم. بعد از پخت کیک با چنگال چند بار سطح کیک رو حفره هایی ایجاد کنین تا سس شکلاتی بهتر به خورد کیک بره. زمان تقریبی پخت کیک بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه ست اما ممکنه با توجه به نوع فر شما کمتر یا بیشتر باشه این مدت.

من برای این مقدار مواد از یک لیوان شکر استفاده می کنم چون شیرینی زیاد رو نمیتونم بخورم و دوست دارم مزه شکلات رو بیشتر حس کنم که حتی کمی به تلخی هم بزنه.

اگر مقدار روغن رو یک لیوان در نظر بگیرین کالری کمتری دریافت می کنین ولی کیک کمی خشک تر میشه و بافت مرطوبش به خوبیه اندازه کامل در نمیاد، می تونین این مقدار رو بین یک تا یک لیوان و نیم در نظر بگیرین.

برای پودر کاکائو حساسیت زیادی رو نشون بدین، چون هر چی کیفیت بهتری داشته باشه در نهایت براونی بهتری هم خواهید داشت. کیک خیس، کیک شکلاتی، کیک دابل چاکلت و براونی مرطوب یا شکلاتی نام هایی هست که به این نوع کیک میگن

منبع:khanoumi.ir خانومی

آموزش دستور پخت و طرز تهیه کیک براونی آسان و خوشمزه در منزل