دستور پخت و طرز تهیه شیرینی اسکار با مغز گردو خوشمزه و مجلسی
دستور پخت و طرز تهیه شیرینی اسکار با مغز گردو خوشمزه و مجلسی

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی اسکار با مغز گردو خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی اسکار خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیرینی اسکار کره :: ۱۰۰ گرم  پودر قند :: ۵۰ گرم  هل ساییده […]

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی اسکار با مغز گردو خوشمزه و مجلسی

شیرینی اسکار,طرز تهیه شیرینی اسکار,دستور پخت شیرینی اسکار

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی اسکار خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شیرینی اسکار

  • کره :: ۱۰۰ گرم
  •  پودر قند :: ۵۰ گرم
  •  هل ساییده :: نصف قاشق مربا خوری
  •  وانیل :: نصف قاشق مربا خوری
  •  آرد :: ۱۷۵ – ۱۵۰ گرم
  • گردوی ریز نگینی شده :: ۱۵۰ گرم
  • زرده تخم مرغ :: ۱ عدد
  • سفیده تخم مرغ :: ۱ عدد

همچنین ببینید : کیک میوه خشک

طرز تهیه شیرینی اسکار

با آموزش طرز تهیه شیرینی اسکار از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه شیرینی اسکار ابتدا باید کره و پودر قند را ۵ دقیقه با همزن  بزنیم تا سبک و کرم رنگ شود.

بعد زرده و هل و وانیل رو اضافه کرده و یک دقیقه هم می زنیم . آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم. باید خمیر کمی شل باشه نه سفت . از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و در دست گلوله می کنیم .

سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی می ریزیم و خمیر شیرینی را یکی یکی داخل سفیده می ندازیم و بعد از ۱ دقیقه در می آوریم. در ظرفی گردوهای خرد شده را بریزید تا بعد از اینکه شیرینی ها را از سفیده بیرون آوردیم داخل گردوها بغلطانیم.

می توانید به جای گردو از کنجد یا مغز تخمه آفتابگردان هم استفاده کنید. شیرینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و آن ها را در فر با حرارت ۱۶۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا بپزند.

بعد از این مدت آن ها را از فر درآورده و در حالت ولرم ۱ ق غذاخوری پودر قند و هل ساییده روی همه شیرینی ها پاشیده تا به شیرینی بچسبد.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شربت آلوئه ورا یک نوشیدنی خوشمزه

بعد اجازه دهید شیرینی ها سرد شود . اگر سرد باشد پودر قند به آنها نمی چسبد و اگر داغ باشد پودر قند آب می شود . برای نگهداری شیرینی آن ها را در ظرف دربسته گذاشته و در جای خشک و خنک قرار دهید .

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی اسکار با مغز گردو خوشمزه و مجلسی