طرز تهیه آبنبات با پوست پرتقال و لیمو + پوست انواع مرکبات
طرز تهیه آبنبات با پوست پرتقال و لیمو + پوست انواع مرکبات
پاییز و زمستان فصل رسیدن مرکبات است و میتوانید با این مرکبات خوراکی های خوشمزه ای درست کنید. آبنات پوست پرتقال یکی از جالب ترین این خوراکی هاست که خوشمزه هم می باشد.

نمکستان: پاییز و زمستان فصل رسیدن مرکبات است و میتوانید با این مرکبات خوراکی های خوشمزه ای درست کنید. آبنبات پوست پرتقال یکی از جالب ترین این خوراکی هاست که خوشمزه هم می باشد. برای درست کردن آبنبات نه تنها از پوست پرتقال بلکه از پوست بقیه مرکبات نیز می توانید استفاده کنید. کنار هم قرار گرفتن این پوست ها با رنگ های مختلف دریک ظرف بسیار زیباست.

این آبنبات ها را می توانید در فروشگاه ها هم خریداری کنید ولی آبنباتی که خودتان درست می کنید مزیتی هایی مثل، آبنبات های تازه ای مصرف می کنید، ارگانیک هستند، از مواد شیمیایی درست نشدند، بسیار خوشمزه هستند. طعم آن ها خیلی بهتر از نمونه های که در فروشگاه ها پیدا می شود است.درست کردن این آبنبات ها بسیار راحت است و میتوانید به مدت طولانی این آبنبات ها را نگهداری کنید. اگر میخواهید مدت زمان نگهداری زیاد باشد بهتر است این آبنبات ها را در فریزر نگه داری کنید. چند مورد از استفاده هایی که می توانیم از این آبنبات ها کنید:

۱- آبنبات ها را خرد کرده و به کیک، کلوچه، کاپ کیک، کیک صبحانه اضافه کنید.

۲- کیک و کاپ کیک را می توانید با این آبنبات ها تزئین کنید.

۳- برای داشتن یک میان وعده شیرین آبنبات ها را داخل شکلات آب بزنید.

۴- نوشیدنی ها را مثل آب میوه ها و شربت ها را تزئین کنید.

بهتر است برای درست کردن آبنبات ها از بهترین مرکبات استفاده کنید و پوست میوه ها را خوب بشویید و بسابید. چون از پوست میوه ها استفاده می کنیم بهتر است میوه هایی انتخاب کنید که پوست آن ها واکس زده نشده باشند.

آبنبات با پوست پرتقال طرز تهیه آبنبات پرتقال و لیمو و انواع مرکبات

مواد لازم برای تهیه آبنبات با پوست مرکبات :

لیموی زرد ۴ عدد
پرتقال ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آب ۲ پیمانه
شکر ریز دلخواه

طرز تهیه طرز تهیه آبنبات با پوست پرتقال :

مرحله اول: دو سر پرتقال را ببرید و جدا کنید، پوست آن ها را به چهار یا  پنج برش عمودی برش بزنید. پوست های سفید را جدا کنید تا باعث تلخی نشوند. اگر پوست سفید را جدا کنید، در زمان تبدیل شدن به پوست های نازک سفت تر می شوند. پوست ها را به اندازه نوار های نیم سانتی برش بزنید.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه در منزل

مرحله دوم: این پوست ها را در قابلمه آب ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس آبکش کرده و آب آن را دور بریزید. پوست ها را با آب بشویید. برای کاهش طعم تلخ این فرآیند را دوبار تکرار کنید.

مرحله سوم: آب و شکر را در قابلمه ریخته و آن ها را چند دقیقه بجوشانید تا شکر حل شود، سپس پوست مرکبات را اضافه کنید، با حرارت کم به مدت ۱۵تا۲۰ دقیقه به آرامی قل بخورد. تا وقتی که پوست مرکبات نرم شوند.

مرحله چهارم: برای برداشتن پوست مرکبات از شربت، از کفگیر سوراخ دار استفاده کنید تا شربت اضافی از مرکبات جدا شود. سپس پوست مرکبات داغ و مرطوب داخل ظرف شکر ریز بگذارید و بغلتانید تا شکر به مرکبات بچسبد.

مرحله پنجم: پوست مرکبات را یک تا دو روز روی توری کباب یا شرینی پزی بگذارید تا به طور کامل خشک شوند.

مرحله ششم: آبنبات ها را در ظرفی در بسته و خشک بگذارید. آن را می توانید به مدت یک ماه نگه دارید اگر میخواهید به مدت چند ماه نگهدارید، در فریزر بگذارید.