با آدم شکاک در رابطه و زندگی زناشویی چه کار کنیم؟
با آدم شکاک در رابطه و زندگی زناشویی چه کار کنیم؟

با آدم شکاک در رابطه چه کار کنیم؟ نمکستان : با فردی که اعتماد ندارد و زندگی را دچار تشویش و نا آرامی می کند، چطور باید رفتار کرد؟ بعضی افراد به دلیل حادثه ایی که در زندگی بعداز ازدواجشان رخ داده یا از قبل دچار مشکلاتی بودند، دچار بی اعتمادی و شک و سوظن […]

با آدم شکاک در رابطه چه کار کنیم؟

با آدم شکاک در رابطه چه کار کنیم؟

نمکستان : با فردی که اعتماد ندارد و زندگی را دچار تشویش و نا آرامی می کند، چطور باید رفتار کرد؟ بعضی افراد به دلیل حادثه ایی که در زندگی بعداز ازدواجشان رخ داده یا از قبل دچار مشکلاتی بودند، دچار بی اعتمادی و شک و سوظن هستند و به عنوان افراد بدبین و بددل شناخته می شوند.  اولین مسئله درک مشکل است اینکه چرا این اتفاق در زندگی شما افتاده، ریشه این اتفاق می تواند مربوط به زمان های گذشته باشد یعنی از کودکی شخص دچار احساس بدبینی و بی اعتمادی شده و یا یک اتفاقی بعد از ازدواج رخ داده است.

زندگی با آدم های شکاک کار راحتی نیست. به همه ی زوج های در حال ازدواج پیشنهاد می کنیم که قبل از ازدواج، تست های روانشناسی ازدواج و تست های شخصیت انجام دهند. این تست ها مشخص می کنند که پارتنر شما شخصیت شکاکی دارد یا خیر.

افرادی که شک، سوظن، بدبینی و ترس از دست دادنشان در آن ها زیاد است، دچار اختلال شخصیتی به نام پارانوئید می شوند. افراد شکاک آنقدر از شما و مسائلی که در روزمره شما اتفاق می افتد سوال می پرسند که شما را کلافه می کنند.

اگر شکاک بودن ریشه در کودکی فرد دارد حتما باید از مشاور راهنمایی بگیرید. اما اگر این اتفاق از بعد از ازدواج با شما افتاده و تبدیل به یک فرد شکاک شده باید درنظر بگیرید که شاید شما رفتای را انجام داده ایید. شاید حرف هایی که از گوشه و کنار می شنود به نوعی روی ذهن پارتنر شما اثر می گذارد و آن را خراب می کند. بنابراین به جای مقابله و جبه گرفتن به طرف مقابلتان کمک کنید و اعتماد و آرامش او را جلب کنید.

ریشه یا سرنخ را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن آن اعتمادسازی کنید، بعد از اعتماد سازی یک تضمین در زندگی شما ایجاد کنید که آدم ها ممکن الخطا هستند. سعی کنید خودتان زندگیتان را آرام کنید. آدم های شکاک آدم هایی هستند که اول تیشه به ریشه خودشان می زنند و به قدری از درون بهم ریخته هستند که به راحتی نمی توانند خودشان را کنترل کنند.

همچنین بخوانید:  مدل مو عروس

با آدم شکاک در رابطه چه کار کنیم؟

با آدم شکاک در رابطه و زندگی زناشویی چه کار کنیم؟

منبع : نمکستان