نحوه منجمد کردن و فریز کردن سبزیجات تازه با ماندگاری بالای طعم و رنگ
نحوه منجمد کردن و فریز کردن سبزیجات تازه با ماندگاری بالای طعم و رنگ
روش های منجمد کردن سبزیجات تازه و نحوه ی فریز کردن سبزیجات تازه در خانه را از نمکستان بیاموزید.

نمکستان : برای حفظ طعم، تازگی و رنگ سبزیجات راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها بلانچ کردن سبزی ها و صیفی جات است. بلانچ کردن همان شوک حرارتی است. در مورد بلانچ کردن نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها باعث ماندگاری طعم و رنگ سبزیجات شده و  به سالم تر ماندن آن ها کمک می کند.

اولین گام برای بلانچ کردن این است که ۲/۳ قابلمه را از آب پر کرده مقداری نمک به آن اضافه کنید روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب کاملا به جوش بیاید و اصطلاحا قل قل بزند. سپس سبزی مورد نظر را بعد از شستن با آب سرد داخل یک آبکش استیل بریزید و در داخل آب جوش فرو کنید. زمان بدهید تا آب مجددا به جوش بیاید و بعد بسته به نوع سبزی ۱ تا ۳ دقیقه آن را بجوشانید.

نحوه ی فریز کردن سبزیجات تازه

کاسه ایی تقریبا اندازه قابلمه خود تهیه کنید، آن را از یخ پر کرده و کمی آب در آن بریزید. بعد از خارج کردن سبزی از آب جوش فورا آن را در داخل کاسه آب یخ بگذارید و حواستان باشد سبزی ها را در هنگام بلانچ شدن با کفگیر یا انبر حرکت دهید تا مراحل به خوبی طی شود.

زمان بندی بلانج کردن سبزی ها باهم متفاوت است و نمی توان برای همه سبزی ها یک زمان اختصاص داد. به طور مثال:

۱- برای بلانچ کردن کلم بروکلی سرهای فشرده و ساقه های نازک می توانید بلانچ کنید و مدت زمان ماندن در آب جوش برای کلم بروکلی ۳ دقیقه می باشد.

۲- برای بلانچ کردن قارچ اول آن را برش داده و ورقه ایی خورد کنید. مدت زمان حرارت دیدن ۱ دقیقه است.

۳- برای نخود سبز ابتدا لازم است آن را از لفاف خارج کرده و پس از شستن کامل آن را بلانچ کنید. مدت زمانی که باید در آب جوش بماند ۱ دقیقه است.

همچنین بخوانید:  جدیدترین مدل دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک

به یاد داشته باشید تمام سبزیجات و صیفی جات را می توان بلانچ کرد.

نحوه ی فریز کردن سبزیجات تازه : چگونه سیزیجات مختلف را منجمد کنیم؟