آموزش طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه در منزل
آموزش طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی بسیار خوشمزه در منزل
بوریتو نوعی غذای ملل - مکزیکی میباشد که در نون ترتیلای مکزیکی به صورت استوانه پیچیده میشود؛ و می توان گفت تقریبا ساندویچ سنتی است.

نمکستان: بوریتو نوعی غذای ملل – مکزیکی میباشد که در نون ترتیلای مکزیکی به صورت استوانه پیچیده میشود؛ و می توان گفت تقریبا ساندویچ سنتی است. بوریتو بیش تر در خارج از منزل  مردم آن را می خورند، در مکزیک به عنوان صبحانه سرو می­شود اما می توان در وعده­ های نهار، میان وعده و شام میل شود. برای آشنایی با طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی خوشمزه با ما همراه باشید:

بوریتو مرغ مکزیکی طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی

مواد اولیه بوریتو مرغ مکزیکی :

سینه مرغ ۲ پیمانه
برنج قهوه ­ای ۱ پیمانه
پنیر مکزیکی رنده شده ۲ پیمانه
لوبیا قرمز ۲ پیمانه
ذرت ۲ پیمانه
سس سالسا ۱ پیمانه
فلفل سبز ۱ پیمانه
پودر چیلی ۱ قاشق غذا خوری
زیره ۱ قاشق غذا خوری
نمک دلخواه
خامه ترش ۵ قاشق غذا خوری
تورتیلا با آرد سفید ۶ عدد

آموزش درست کردن بوریتو مکزیکی با مرغ

طرز تهیه بوریتو مرغ مکزیکی :

ابتدا سینه مرغ را پخته و پس از خنک شدن آن را خورد می­کنیم. برنج قهوه ­ای را شسته و در آب جوش می­ریزیم و بعد از اینکه نرم شد آبکش می­کنیم سپس برنج قهوه ای آبکش شده را به مرغ مان اضافی می کنیم. در مرحله­ ی بعد پنیر مکزیکی و لوبیا قرمز پخته شده را به مخلوط مرغ و برنج اضافه می­کنیم.

ذرت ، سس سالسا ، و فلفل سبز خورد شده را به مخلوط مان اضافه و هم می زنیم. و در آخر پودر چیلی، زیره و نمک را اضافه میکنیم. وسط هر نان یک قاشق غذا خوری خامه ­ی ترش را می­مالیم و دو تا سه قاشق غذا خوری مواد مخلوط شده را در آن میریزیم  و نون را به صورت استوانه می پیچیم.

در آخر آن را به مدت دو دقیقه در مایکروفر حرارت میدهیم . برای بهتر شدن می توانید ابتدا در کاغذ روغنی پیچیده و سپس در مایکروفر قرار دهید. این غذای سریع و خوشمزه را میتوانید همان لحظه میل کنید یا آن را می­توانید در یخچال قرار دهید. نوش جان