علت بوی بد دهان در برخی از افراد چیست؟
علت بوی بد دهان در برخی از افراد چیست؟

علت بوی بد دهان چیست؟ نمکستان : بوی بد دهان در افراد میتواند علل مختلفی داشته باشد. از تغذیه و مراقبت نکردن درست از دهان و دندان گرفته تا انواع بیماری ها که ارتباط مستقیمی با بوی دهان دارند. در واقع بوی بد دهان موضوعیست که کلیه ارتباطات فرد را چه خصوصی و صمیمی و چه […]

علت بوی بد دهان چیست؟

علت بوی بد دهان بعضی از افراد چیست؟

نمکستان : بوی بد دهان در افراد میتواند علل مختلفی داشته باشد. از تغذیه و مراقبت نکردن درست از دهان و دندان گرفته تا انواع بیماری ها که ارتباط مستقیمی با بوی دهان دارند. در واقع بوی بد دهان موضوعیست که کلیه ارتباطات فرد را چه خصوصی و صمیمی و چه در طیف گسترده تحت تاثیر خود قرار میدهد. ما در مطلب زیر در بخش سلامت دهان و دندان نمکستان برای شما دلایلی را که که ممکن است بر اثر آن ها بوی بد دهان به وجود بیابد، ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید:

بیماری های عمومی و بوی بد دهان :

به عنوان مثال افرادیکه دچار نارسایی شدید کلیوی هستند و دیالیز میشوند به علت بالا بودن اسید اوریک خون هنگام تنفس، نفسشان بوی بدی میدهد.

عوامل فک و صورت در ایجاد بوی بد دهان :

عواملی مانند سینوس های فکی، سینوس های پیشانی، سینوس های حلقی و آناتومی ته حلق و همچنین زبان میتواند در بوی بد دهان تاثیر زیادی بگذارد.

تغذیه و بوی بد :

اشخاصی که از مواد مخدر استفاده میکنند و سیگار میکشند، حتما دهان بدبویی دارند. همچنین خوردن خوراکی هایی مانند سیر و پساز نیز میتواند باعث بوی بد دهان گردد.

بیماری های داخلی و بوی بد دهان :

بوی بد دهان ممکن است ناشی از برخی از بیماری های داخلی مانند بیماری های کبدی، ریوی، گوارشی، بیماری پانکراس، گوش و حلق و بینی باشد که باید حتما بررسی و آزمایش شود.

ارتباط بوی بد دهان با مشکلات دهان و دندان و لثه :

درد مبهم، خارش لثه، بوی بد دهان، احساس حرکت دندان، خونریزی از لثه هنگام مسواک زدن، تغییر رنگ لثه از صورتی به قرمز تیره یا بنفش، تورم لثه، ادم، براق شدن لثه ها، حساس شدن لثه ها نسبت به مواد غذایی و عمیق شدن شیار لثه همگی میتوانند از سری بیماری های لثه و دهان و دندان باشند که بوی بد دهان را به همراه خواهند داشت.

همچنین بخوانید:  روش های پیشگیری و درمان ویروس کرونا + علائم ویروس کرونا

علت بوی بد دهان بعضی از افراد چیست؟

علت بوی بد دهان بعضی از افراد چیست؟

منبع : نمکستان