چگونه یک سال سیر را تازه نگه داریم
چگونه یک سال سیر را تازه نگه داریم

چگونه یک سال سیر را تازه نگه داریم نمکستان : سیر یکی از مواد غذایی هست که همیشه باید در خانه باشد. خواص سیر بسیار است و اگر بتوانید آن را تر و تازه در خانه نگهداری کنید غذاهای شما طعمی بی نظیر و تازه را همیشه همراه خود خواهند داشت. البته همان طور که […]

چگونه یک سال سیر را تازه نگه داریم

تازه نگه داشتن سیر : چگونه یک سال سیر را در خانه تازه نگه داریم

نمکستان : سیر یکی از مواد غذایی هست که همیشه باید در خانه باشد. خواص سیر بسیار است و اگر بتوانید آن را تر و تازه در خانه نگهداری کنید غذاهای شما طعمی بی نظیر و تازه را همیشه همراه خود خواهند داشت. البته همان طور که میدانید نگه داشتن سیر برای مدت طولانی بسیار سخت خواهد بود. و شرایط خاص خودش را دارد. ما در ادامه برای شما شرح میدهیم که چگونه میتوانید یک سال سیر های تازه داشته باشید. با ما همراه باشید :

سیر حتما باید در جایی خشک نگهداری شود.

بهترین مکان برای نگهداری از سیر، یک جای خشک و خنک است. چه جایی بهتر از یخچال؟ فقط حواستان باشد که وقتی از سیر داخل یخچال نگهداری میکنید، حتما باید داخل نایلون فریزر نگهداری شود.

نور مستقیم خورشید دشمن سیر است.

حتما وقتی آشپزخانه های قدیمی را تصور میکنید، گوشه های خانه بوته ها و ریسه های سیر آویزان را نیز به یاد دارید. بله بهترین راه برای نگهداری ریسه های سیر همان گوشه ی بی نور آشپزخانه است. چرا که نور مستقیم سیر را خشک کرده و بوی آن را پخش میکند.

ریشه ی سیر ها را بکارید.

بعد از مدتی سیر ها ریشه دار میشوند. کافیست ریشه ی سیر را در باغچه یا یک گلدان بکارید سال بعد محصول آن را دریافت نمایید. اما تحت هر شرایطی بهترین مکان برای نگهداری از سیر همان محیط های خشک و خنک است.

فریزر هم برای نگهداری سیر گزینه ی خوبی است.

شما میتوانید سیر ها را از پوستشان جدا کنید و به صورت حبه ای در ظرف یا نایلون فریزری در یخچال نگهداری کنید. یا میتوانید سیر ها را له کنید و داخل ظرفی در فریزر بگذارید در زمان نیاز مقداری از آن را داخل غذایتان بریزید.

تازه نگه داشتن سیر : چگونه یک سال سیر را در خانه تازه نگه داریم

چگونه یک سال سیر را تازه نگه داریم

منبع : نمکستان