تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟
تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟

تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟ نمکستان : اگر در هندوستان در بین جمعیت از افرادی بپرسید که اگر در خانواده زن و شوهر با هم اختلاف نظر داشته باشند چه می شود؟ جواب اکثر آن ها این خواهد بود که چنین امری هرگز اتفاق نمی افتد. شاید برای شما تعجب برانگیز […]

تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟

تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟

نمکستان : اگر در هندوستان در بین جمعیت از افرادی بپرسید که اگر در خانواده زن و شوهر با هم اختلاف نظر داشته باشند چه می شود؟ جواب اکثر آن ها این خواهد بود که چنین امری هرگز اتفاق نمی افتد. شاید برای شما تعجب برانگیز باشد اما فرهنگ هندوستان به گونه ایی است که به دختران هندی در همان کودکی آموزش داده می شود که شوهر مانند خداست. وقتی یک دختر هندی ازدواج می کند به این موضوع ایمان دارد که شوهرش به هیچ وجه نمی تواند کار خلافی انجام دهد به همین دلیل نمی توانند باهم مخالف باشند.

این یکی از راه هایی است که می توان به وسیله آن آرامش خانواده را حفظ کرد. این همان روش پدر سالاری است. در چنین ازدواج هایی تمام تعدیلات توسط زن به عمل می آید.  در قسمت های مهمی از تاریخ بشر و در غالب کشور های جهان ازدواج چنین وضعی داشته است. اطاعت زنان از مردان در داخل و خارج از خانه، از بدیعیات شناخته می شد. مردان به علت داشتن نیروی بدنی و همچنین به علت داشتن اختیار کامل در امور اقتصادی برتری کامل از زنان داشتند.

نمی توان گفت این وضع منحر به زمان قدیم می باشد. در انگلستان قبل از تصویب قانون مالکیت اموال منقول زنان شوهردار در سال ۱۸۸۲ زن نمی توانست مالک چیزی باشد. در زمان ازدواج تمام اموال زن به شوهرش منتقل می گردید.

در نتیجه تغییرات جهانی در رابطه با برابری زنان و مردان، وضع زنان در دنیای جدید کاملا دگرگون شده است. زنان به مدارج عالی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رسیده اند. مقام مرد که خیلی بالاتر بود تنزل پیدا کرده و با زنان برابر شده است. دختران جوان که امروزه از آزادی برخوردار می باشند تساوی حقوق در ازدواج را قبول دارند و معتقد اند که زن و شوهر باید در همه چیز سهیم باشند.

همچنین بخوانید:  ژورنال انواع مدل آرایش تند و غلیظ چشم با طرح های جدید و شیک

تلاش برای مساوی بودن تلاش بیهوده ایی است. این تلاش به ظواهر امر توجه دارد و به عمق مسئله مربوط نمی شود. شخصی که برای تساوی حقوق فریاد می زند در واقع در جستجوی برتری است و به حقوق مساوی قانع نخواهد بود. اگر در ازدواج رئیس بودن یکی از زوجین زیاد نباشد داشتن دو ریئس که با یکدیگر رقابت می نمایند ناخوشایند است. در واقع این نوع تساوی آن چیزی نیست که مورد علاقه زن ها باشد.

امکانی که در ازدواج های امروزی وجود دارد این است که لازم نیست در زندگی رئیس وجود داشته باشد. ممکن است رابطه قابل انعطافی به وجود آید که تصمیمات به وسیله مذاکره و موافقت متقابل گرفته شود. این موضوع آسان به نظر می رسد اما خیلی آسان نیست. این رابطه در صورتی به وجود می آید که دو طرف یکدیگر را خیلی خوب بشناسند. و نسبت به یکدیگر اطمینان کامل داشته باشند. در عین حال باید از رشد کافی برخوردار باشند. و باید در مورد ازدواج خود به قدری جدی فکر کنند که برای موفقیت آن وقت کافی صرف نمایند.

تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟

تساوی زن و مرد در رابطه به چه معناست؟

منبع : نمکستان