کاشی و سرامیک چه فرقی با هم دارند؟
کاشی و سرامیک چه فرقی با هم دارند؟
کاشی و سرامیک دو عنصر بسیار کاربردی در ساخت خانه ها و ساختمان ها می باشند. اما باید بدانیم که این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند!

نمکستان: کاشی و سرامیک دو عنصر بسیار کاربردی در ساخت خانه ها و ساختمان ها می باشند. اما باید بدانیم که این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند!

تفاوت کاشی با سرامیک فرق کاشی و سرامیک

کاشی

اجزای سازنده کاشی: سفال ( استخوان بندی کاشی)، لعاب کاشی قسمت رویی کاشی را می پوشاند جنس شیشه ایی دارد. در این قسمت رنگ و زیبا سازی کاشی انجام می شود. لعاب روی کاشی می توان از جنس سرامیک هم باشد. که رد این صورت به آن کاشی سرامیک گفته می شود.

از کاشی می توان فقط برای کار روی دیوار استفاده کرد. از کاشی  نمیتوان برای کف استفاده کرد چون استحکام کافی برای کف را ندارد.

کاشی ها طرح های بسیار زیبا و تنوع بیشتری نسبت به سرامیک دارد.

کاشی در برابر سرما، گرما و فشار مقاومت بسیار پایینی دارد. از کاشی باید در محیط های بسته و دیوار هایی که از پشت رطوبت ندارند استفاده کرد.

کاشی درصد جذب آب بالاتری نسبت به سرامیک دارد، به همین دلیل برای کار کردن روی دیوار بسیار راحت تر است.

از کاشی می توان در آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، حمام، پارکینگ ها، راه رو ها و اتاق ها استفاده کرد.

کاشی و سرامیک چه فرقی با هم دارند؟

سرامیک

اجزای سرامیک: خاک رس، ماسه، فلدسپار

سرامیک در برابر فشار، گرما، سرما و رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به کاشی دارد. جذب آب سرامیک ها بسیار کم است.

فقط از یک نوع خاص از سرامیک به نام پرسلان می توان در محیط باز استفاده کرد.

جذب آب پرسلان ها حدوداً صفر است. استفاده از پرسلان ها در ارتفاع و دیوار کار سختی است. از اسکپ بندی برای حل این مشکل استفاده می شود.

این سرامیک ها در برابر سرما، گرما، فشار و رطوبت کاملاً مقاوم هستند. و به همین دلیل میتوان در محیط باز و تحت فشار گرما، سرما و رطوبت مورد استفاده قرار گیرد، مانند کف حیاط و پارکینگ، دیوار های که از پشت رطوبت دارند، نمای ساختمان.

همچنین بخوانید:  مدل های بسیار شیک و جدید کتانی مردانه

ویژگی های سرامیک :

خواص سرامیک وابسته به اجزای تشکیل دهنده سرامیک است. با توجه به درصد موادی که در تولید سرامیک به کار می رود ویژگی های آن ها باهم یکسان نیست.