آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه

آموزش طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه در منزل نمکستان: یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه که اگر به خوبی درست شود، بی نظیر خواهد بود. تهیه جوجه اسپانیایی مراحل خاصی دارد ولی درکل درست کردن این غذا سخت نیست و شما می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی تهیه کنید. این غذا […]

آموزش طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه در منزل

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه

نمکستان: یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه که اگر به خوبی درست شود، بی نظیر خواهد بود. تهیه جوجه اسپانیایی مراحل خاصی دارد ولی درکل درست کردن این غذا سخت نیست و شما می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی تهیه کنید. این غذا بسیار خوش طعم است و یک وعده غذایی کامل می باشد.

مواد لازم برای تهیه جوجه اسپانیایی :

مرغ  ۸ تکه
سیر  ۴ حبه
زیره دو قاشق سوپ خوری
فلفل قرمز خشک و پودر شده  ۲ عدد
فلفل سیاه ۱ قاشق چایی خوری
ماست ۳۰۰ گرم
لیمو ۲ عدد
روغن زیتون  یک قاشق سوپ خوری
گشنیز تازه  ۱ دسته بزرگ
انبه ۱ عدد
پیازچه ۱ دسته
نمک دریا  به مقدار کافی
روغن زیتون  یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه :

  • مرحله اول: در ابتدا شما باید پوست مرغ ها را جدا کنید و سپس یک تا چند برش رو تکه های مرغ بنید به گونه ای که به استخوان برسید.
  • مرحله دوم: حبه های سیر را پوست بگیرید و به خوبی له کنید، دانه های زیره رو در هاون به خوبی بکوبید و سپس سیر و دانه زیره را با یک دیگر مخلوط کرده و همچنین فلفل، فلفل قرمز، روغن زیتون و ۳ قاشق ماست را نیز اضافه کنید و خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • آب یکی از لیمو ها را گرفته و به ظرف اضافه کنید، گشنیز ها را خرد کرده و نیمی از آن را به مخلوط اضافه کنید.
  • مرحله سوم: حال تکه های مرغ را در داخل ظرف قرار داده و با دست به خوبی مخلوط کنید به گونه ای که مواد در درون ظرف به داخل شکاف های مرغ برسد و سپس تکه های مرغ را که با مواد مخلوط شده است در ظرفی مناسب قرار داده و سر آن بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا که به خوبی مزه دار شود.
  • مرحله چهارم: انبه ها را به صورت حبه های قند تیکه تیکه کنید به گونه ای که به خوبی گوشت آن را گرفته باشد و قطعه قطعه کرده باشید.
  • پیازچه را برش دهید به صورت قطعات نازک خرد کنید و به همراه انبه و بقیه ی ماست باقی مانده مخلوط کنید و در ادامه لیمو دیگر را نصف کرد و یک قطعه آن را آب بگیرید و به ترکیب اضافه کنید و بقیه گشنیز را نیز به ترکیب اضافه کنید. مخلوط را در داخل ظرف در دار قرار دهید و در یخچال قرار دهید.
  • مرحله پنجم: فر را از قبل در دمای ۱۹۰ درجه تنظیم کنید و سپس مرغ ها را در فر قرار دهید به مدت ۴۰ دقیقه تا که بریان شوند، بعد از مدت ۲۰ دقیقه مرغ ها را بگردانید تا که هر دو طرف مرغ به خوبی بریان شوند.
  • لازم به ذکر است که شما باید به کف سینی فویل آلمینیومی قرار دهید زیرا مواد مارینه ممکن است به کف سینی بچسبد.
  • مرحله ششم: بعد از ۴۰ دقیقه زمانی که مرغ ها به خوبی طلایی شدند آن ها را از فر خارج کرده، و سپس مرغ را به وسیله قاچ لیمو باقی مانده در ظرف در داری قرار دهید و منتظر بمانید که مرغ ها خنک شوند.
  • مرغ های اماده شده را به کمک ریتای تهیه شده سرو کنید.
همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه «سوفله شکلات» خوشمزه و مخصوص خانگی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه

آموزش طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه بسیار خوشمزه

منبع: نمکستان