چه کار کنیم بعد از وکس صورت جوش نزنیم؟
چه کار کنیم بعد از وکس صورت جوش نزنیم؟

جلوگیری از جوش بعد از وکس صورت نمکستان : یک راه سریع و موثر برای خلاصی از مو‌های زائد صورت، وکس کردن است. وکس صورت مزایای  زیادی دارد اما در کنار این مزایا ممکن است شما جوش، بثورات، التهاب و برخی عوارض دیگر روی پوست نیز دچار شوید. ما برای شما یک سری درمان های خانگی […]

جلوگیری از جوش بعد از وکس صورت

جوش بعد از وکس صورت : چه کار کنیم بعد از وکس صورت جوش نزنیم؟

نمکستان : یک راه سریع و موثر برای خلاصی از مو‌های زائد صورت، وکس کردن است. وکس صورت مزایای  زیادی دارد اما در کنار این مزایا ممکن است شما جوش، بثورات، التهاب و برخی عوارض دیگر روی پوست نیز دچار شوید. ما برای شما یک سری درمان های خانگی که با استفاده از آن ها میتوانید از جوش زدن صورتتان بعد از وکس جلوگیری کنید را برایتان آماده کرده ایم. با ما همراه باشید :

قبل از وکس، تقریبا یک روز قبل از وکس کردن سعی کنید پوستتان را با اسکراب از جوش های احتمالی نجات دهید. یک اسکراب ضعیف خانگی تهیه کنید و پوستتان را با آن ماساژ دهید.

حواستان باشد که اپلیکاتور‌های وکس باید حتما تمز و یک بار مصرف باشند در غیر این صورت باعث جوش میشوند. یادتان نرود که حتما وسایل وکستان را استریل کنید. استفاده از یک کمپرس یخ برای گذاشتن روی ناحیه‌ ی وکس شده میتواند یک عمل خوب به جهت حفظ سلامت صورت شما باشد. کمپرس یخ را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی وکس قرار دهید. این کار باعث میشود منافذ باز پوستتان بسته شود و مانع ورود آلودگی به پوست گردد.

اگر صورتتان جوش زد دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاش غذاخوری آب را با هم ترکیب کنید. با این ترکیب پوستتان را شست و شو دهید. پودر سدیم موجود در جوش شیرین می‌تواند برای خارش و آرامش پوستتان بسیار مفید باشد. از یک مرطوب کننده ملایم و بدون بو برای صورتتان استفاده نمایید. پوستتان را مرطوب کنید برای جلوگیری از التهاب از کرم مرطوب کنند استفاده نمایید.

پماد استروئیدی مانند پماد هیدروکورتیزون برای درمان جوش صورت بعد از وکس بسیار موثر خواهد بود. همچنین لوسیون‌های کالامین می‌توانند خارش و سوزش ناشی از التهاب پوستی را کاهش دهند.

جوش بعد از وکس صورت : چه کار کنیم بعد از وکس صورت جوش نزنیم؟

چه کار کنیم بعد از وکس صورت جوش نزنیم؟

منبع : نمکستان