آموزش طرز تهیه خورش مرغ با سس آلبالو بسیار لذیذ و خوشمزه
آموزش طرز تهیه خورش مرغ با سس آلبالو بسیار لذیذ و خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت مرغ با سس آلبالو را از نمکستان بیاموزید. این خورشت به افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود.

نمکستان: شما می توانید برای تنوع دادن به سفره غذایی خود، خورشت مرغ با سس آلبالو را امتحان کنید. مواد اصلی لازم برای تهیه این خورشت مرغ و آلبالو است، تهیه این خورشت کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی این خورشت را درست کنید.

به دلیل وجود آلبالو در این خورشت، طعم ترشی به خود می گیرد که با مزاج افراد زیادی سازگار است ولی در صورتی که از طعم ترش آلبالو خوشتان نمی آید، می توانید خورشت های متنوع دیگری را امتحان کنید و راهی برای از بین بردن طعم ترش این خورشت وجود ندارد. بهترین زمان برای تهیه این خورشت تابستان است زیرا آلبالو های تازه در بازار موجود است و این باعث می شود تا که یک خورشت بی نظیر را درست کنید.

لازم به ذکر است که خورشت مرغ با سس آلبالو به افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود زیرا آلبالو خواص بسیار زیادی دارد، آلبالو می تواند خون را تصفیه کند و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ با سس آلبالو :

سینه مرغ بدون استخوان ۳۰۰ گرم
آلبالو بدون هسته ۲۰۰گرم
شکر ۴ قاشق سوپ خوری
لواشک آلبالو ۶۰ گرم
کره به میزان لازم
روغن به میزان لازم
زرد چوبه به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
نمک به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
خلال پسته  کمی برای تزیین

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت مرغ با سس آلبالو

طرز تهیه خورش مرغ با سس آلبالو :

مرحله اول: برای تهیه این خورشت بسیار خوش رنگ و خوشمزه ابتدا باید هسته آلبالو ها را جدا کنید، یک ظرف مناسب بردارید و آلبالو های بدون هسته را به همراه شکر مخلوط کنید و بگذارید که ۳ یا ۴ ساعت در یخچال بماند.

مرحله دوم: سپس آلبالو های شکر زده را روی حرارت قرار دهید تا که خوب شکل بگیرد و به خوبی شیرین مزه شود.

مرحله سوم: سینه مرغ بدون استخوان را به قطعات کوچک خرد کنید پیشنهاد ما این است که به اندازه بند انگشت خرد کنید، سپس قطعه های خرد شده را با کمی روغن به مدت ۷ الی ۹ دقیقه تفت دهید تا که مرغ کمی تغییر رنگ بدهد.

همچنین بخوانید:  دستور قدم به قدم طرز تهیه کشک و بادمجان شمالی خوشمزه و مجلسی

مرحله چهارم: پیاز داغ را از قبل تهیه کنید و زمانی که تکه های مرغ تغییر رنگ دادند، پیاز ها را به مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا که مزه دار شود.

مرحله پنجم: حال نمک، زرد چوبه، فلفل قرمز را به میزان لازم به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم: در ادامه ۲ یا ۳ لیوان آب به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا که به جوش بیاید و سپس شعله را کم کنید و منتظر بمانید تا که تکه های مرغ به خوبی بپزد.

مرحله هفتم: آلبالو های شیرین شده را با کره تفت دهید تا که خوب مزه دار شود، توجه کنید که قبل از این کار آلبالو های شیرین شده را از صافی عبور دهید تا که آب اضافی آن گرفته شود.

آموزش طرز تهیه خورش مرغ با سس آلبالو خانگی و بسیار خوشمزه

مرحله هشتم: بعد از اینکه آلبالو ها را به همراه کره به خوبی تفت دادید، آن ها را به تکه های مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا که یک دست شود و خورشت طعم بسیار خوبی بگیرد.

مرحله نهم: حال باید سس آلبالو را درست کنیم، برای این کار ابتدا لواشک را در آب جوش قرار دهید تا که نرم و به خوبی در آب حل شود، در ادامه لازم است که سس آلبالو را از صافی عبور دهید تا که آب اضافی آن گرفته شود و تنها لواشک نرم شده باقی بماند، سپس آب آلبالو را اضافه کنید تا که سس آماده شود.

مرحله دهم: سس را به مرغ اضافه کنید، درب قابلمه را بگذارید و زمان بدهید تا که خورشت جا بیفتد.

مرحله یازدهم: بعد از حدود ۳۰ دقیقه خورشت آماده است و شما در انتها آن را با خلال پسته تزیین کنید و این خورشت خوش طعم را در کنار خانواده امتحان کنید.