احساس سنگینی و ورم معده را چطور درمان کنیم؟
احساس سنگینی و ورم معده را چطور درمان کنیم؟

درمان ورم معده و احساس سنگینی و پری معده نمکستان : مشکلات گوارشی مسائلی هستند که معمولا با توجه به هر شرایط روحی و جسمی که بدن داشته باشد، تحت تاثیر قرار میگیرد. مصرف دارو، تغذیه‌ی نامناسب، استرس و اضطراب و غیره همه مواردی هستند که میتوانند بر روی سیتم گوارشی شما تاثیر مستقیم بگذارند. حس […]

درمان ورم معده و احساس سنگینی و پری معده

درمان ورم معده و احساس سنگینی و پری معده

نمکستان : مشکلات گوارشی مسائلی هستند که معمولا با توجه به هر شرایط روحی و جسمی که بدن داشته باشد، تحت تاثیر قرار میگیرد. مصرف دارو، تغذیه‌ی نامناسب، استرس و اضطراب و غیره همه مواردی هستند که میتوانند بر روی سیتم گوارشی شما تاثیر مستقیم بگذارند. حس ماندن غذا روی معده و یا سنگینی معده و بی اشتهایی همه مواردی هستند که به دستگاه گوارشی و عملکرد آن برمیگردد. ما در ادامه ی این مقاله برای شما راه حل هایی که میتوانید با استفاده از آن ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی تان و سبک شدن معده تان کمک کنید را معرفی میکنیم.

لبنیات و مصرف آن ها یکی از دلایل اصلی برای ورم معده میباشد. قند موجود در شیر لاکتوز نام دارد. و از آنجایی که تمام محصولات لبنی پایه ی شیر دارند پس لاکتوز در همه ی مواد غذایی لبنی موجود میباشد. آنزیم LPH یک آنزیمی است که فعالیت آن باعث هضم لاکتوز موجود در شیر و لبنیات در بدن میشود. با افزایش سن معمولا فعالیت آنزیم LPH  کاهش پیدا کرده و در نتیجه ی آن لاکتوز موجود در شیر و محصولات لبنی هضم نخواهند شد. در نتیجه هضم نشدن لاکتوز در بدن، شما احساس نفخ و سنگینی معده خواهید داشت. بنابراین سعی کنید که از لبنیات کم چرب برای وعده های غذاییتان استفاده نمایید.

فیبرها مواد غذایی هستند که حرکت مواد غذایی در روده ها را آسان میکنند. به همین دلیل خوردن آن ها برای هر بدنی نیاز است. وقتی غذاها راحت برای دفع از معده و روده عبور کنند، شما دیگر نگرانی برای احساس ورم و یا نفخ در شکمتان نخواهید داشت. اما حواستان نیز باشد، مصرف بیش از اندازه فیبر در روز نیز میتواند باعث نفخ شدید در شکم شما گردد.

نوشابه های گازدار برای معده ی شما به شدت مضر هستند. و باعث ایجاد کشیدگی در روده ها شما میشوند. بنابراین حتی الامکان خوردن نوشابه های گازدار را کم نمایید. در بین مواد غذایی مختلف، بعضی از مواد غذایی هستند که باعث میشوند تا گاز معده خارج شود و ورم معده بخوابد. از جمله ی این مواد غذایی میتوان به سبزیجاتی مثل آرتیشو، رازیانه، زنجبیل، آووکادو، مارچوبه، میوه‌هایی مثل آناناس، پاپایا، گیلاس، انگور، توت فرنگی، تمشک، طالبی، کیوی، گوشت قرمز و گوشت ماکیان، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه و همچنین ادویه هایی مانند زیره، گشنیز، رازیانه و یا دارچین داخل غذا اشاره نمود.

همچنین بخوانید:  فواید زعفران در دوران قاعدگی زودتر پریود شدن + خواص زعفران

قند موجود درون آدامس سوربیتول نام دارد که این قند خیلی دیر جذب معده میشود. بنابراین عدم جذب این قند باعث ورم و تولید گاز داخل معده خواهد شد. در کنار این مورد، جویدن آدامس باعث میشود تا هوای زیادی وارد معده ی شما شود که موضوع مشکل ساز بوده و در پی آن ورم معده به وجود خواهد آمد. خوردن آب زیاد در بین غذا خوردن و یا حرف زدن حین غذا خوردن، همگی باعث میشوند که هوای زیادی وارد معده ی شما شود و احساس ورم داشته باشید. نوشیدن آب زیاد در کل باعث ورم معده خواهد شد.

حتما شما هم شنیده اید که همه میگویند غذایتان را خوب بجوید. جویدن خوب غذا و ریز کردن تمام مواد غذایی، باعث میشود تا معده راحت تر بتواند عمل هضم غذا را انجام دهد و این موضوع از انباشتگی غذا در معده و ورم آن جلوگیری مینماید. برای اینکه حال و هوای معده تان سبک شود، دمنوش ها را جدی بگیرید. دمنوش گیاهانی مانند رازیانه‌ی سبز یا آویشن، بادرنجبویه، نعنا فلفلی، گیاه رزماری در پاک سازی معده بسیار کاربرد دارند.

پروبیوتیک ها موادی هستند که به عقیده ی خیلی از دانشمندان باعث میشوند تا مشکلات گوارشی موجود در بدن شما کم کم بر طرف شوند. پروبیوتیک ها معمولا در انواع ماست وجود دارند.

درمان ورم معده ، احساس پری و سنگینی معده، احساس سنگینی شکم

احساس سنگینی و ورم در معده را چطور درمان کنیم؟

منبع : نمکستان