پنج حرکت ورزشی برای درمان پاهای پرانتزی در خانه
پنج حرکت ورزشی برای درمان پاهای پرانتزی در خانه

حرکات ورزشی مناسب برای درمان پای پرانتزی نمکستان : حالت پرانتزی یکی از حالت پاهای رایج میباشد. برای تشخیص این حالت به صورت طبیعی میتوانید بدون منقبض کردن، عضله های قوزک پایتان را به هم بچسبانید و بررسی کنید که فاصله ی بین زانوهایتان چقدر است. اگر حس کردید که زانوهایتان حالت کمان داشته و […]

حرکات ورزشی مناسب برای درمان پای پرانتزی

پنج حرکت ورزشی برای درمان پاهای پرانتزی

نمکستان : حالت پرانتزی یکی از حالت پاهای رایج میباشد. برای تشخیص این حالت به صورت طبیعی میتوانید بدون منقبض کردن، عضله های قوزک پایتان را به هم بچسبانید و بررسی کنید که فاصله ی بین زانوهایتان چقدر است. اگر حس کردید که زانوهایتان حالت کمان داشته و فاصله ی بین آن ها به نسبت حد معمول زیاد است، شما دارای پاهای پرانتزی هستید.

پاهای پرانتزی میتواند دلایل زیادی داشته باشد. از جمله ضعفِ عضلات، کمبود ویتامین D، بیماری روماتیسم، شکستگی استخوان، راشیتیسم (نرمی استخوان)، چرخش پاها به سمت داخل، بد نشستن و بد ایستادن‌ها، ضعف یا کوتاهی ماهیچه همسترینگ، استفاده بیش‌ از حد از پوشک دوران نوزادی، اضافه وزن و چاقی در کودکان میتواند از دلایل پاهای پرانتزی باشد. برای بر طرف کردن و درمان پای پرانتزی این موضوع ما چند راه حل خانگی برای شما آماده کرده ایم. برای آگاهی از این راه حل ها با ما همراه باشید :

حرکت کششی زانو :

برای این حرکت ابتدا دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و یک وزنه در بین پاهایتان قرار دهید. پاهایتان را تا باسنتان خم کنید و بکشید. این حرکت را چندین بار انجام دهید. انجام این حرکت فشار بر روی تاندون‌ها و مفاصل را کم کرده و باعث کشش عضلات زانو میشود. وقتی که در این حرکت پیشرفته شدید باید وزن دمبل استفاده شده را افزایش دهید.

دراز بکشید :

یک ملحفه بردارید و پاهای خود را با زانوی باز به کمک ملحفه به سمت بالا بکشید. ۲۰ الی ۳۰ ثانیه پاهایتان را نگه دارید. این حرکت را دو الی سه بار در شبانه روز انجام دهید تا کم کم بتوانید به درمان پاهایتان کمک کنید.

بایستید :

در این حرکت باید یک پایتان پشت پای دیگرتان قرار بگیرد. حالا به جلو خم شوید و بیست الی سی ثانیه این حالت کششی را حفظ نمایید. فقط حواستان باشد که این احساس کشش نباید برای شما دردناک باشد.

همچنین بخوانید:  آموزش ساخت ماسک نعنا خانگی + فواید بی نظیر نعنا برای پوست

تمرین غلتک برای اصلاح پاهای پرانتزی :

پاهایتان را دراز کنید و یک غلتک فومی و یا حوله غلتکی را بین پاهایتان بگذارید و حالا خم شوید و سعی کنید انگشتانتان را لمس کنید میتوانید این کار را به صورت نشسته و یا ایستاده انجام دهید.

تقویت بخش میانی عضله چهار سر ران :

برای انجام این تمرین روی تخت و یا روی یک صندلی بنشینید تا پاهایتان از زانو آویزان شود. یکی از پاها را به سمت بالا ببرید و ۱۰ ثانیه نگه دارید. حالا پایتان را آرام پایین بیاورید. دو دقیقه صبر کنید و برای پای دیگرتان این تمرین را انجام دهید. این حرکت را ده بار انجام دهید.

پنج حرکت ورزشی برای درمان پاهای پرانتزی

پنج حرکت ورزشی برای درمان پای پرانتزی

منبع : نمکستان