دزدی به بهانه تست کرونا در خانه!
دزدی به بهانه تست کرونا در خانه!
اعضای یک باند که با در دست داشتن نامه جعلی وزارت بهداشت و به بهانه انجام آزمایش کرونا ویروس به خانه‌های مردم مراجعه و اقدام به سرقت می‌کنند از سوی پلیس خراسان جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند.

روزنامه ایران: اعضای یک باند که با در دست داشتن نامه جعلی وزارت بهداشت و به بهانه انجام آزمایش کرونا ویروس به خانه‌های مردم مراجعه و اقدام به سرقت می‌کنند از سوی پلیس خراسان جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی ضمن هشدار به مردم گفت: این کلاهبرداران با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «تست کرونا در منزل» با نامه جعلی وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه می‌کنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اموال باارزش خانه را به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از کاربران درخواست می‌کنیم به آگهی‌های اینچنینی، اعتماد نکنند و مدنظر داشته باشند اگر قرار باشد اکیپ‌هایی برای بررسی بیماری به خانه‌ها مراجعه کنند موضوع از طریق وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی افزود: همچنین کلاهبرداران با انتشار آگهی فروش ماسک یا داروی درمان ویروس کرونا لینکی را در فضای مجازی یا از طریق پیامک برای افراد ارسال می‌کنند که این لینک افراد را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کند و با سرقت تمامی اطلاعات بانکی این افراد حساب‌شان را خالی می‌کنند. ضمن اینکه برابر ابلاغیه وزارت بهداشت خرید و فروش ماسک در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است و پلیس با افرادی که اقدام به این کار بکنند برخورد قانونی خواهد کرد.