چه دستکش‌ هایی جلوی ویروس کرونا را می‌گیرند؟
چه دستکش‌ هایی جلوی ویروس کرونا را می‌گیرند؟
متخصصان بهداشت در مقابله با ویروس کرونا استفاده از دستکش را توصیه می‌کنند، اما هر کدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها برای پیشگیری از ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی جدی گرفته شده است. سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا به شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون ، پرهیز از روبوسی و در آغوش کشیدن یکدیگر تاکید دارد.

با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونا در کشور افراد به منظور رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از ابتلا به این ویروس کشنده، تهیه ماسک و دستکش را از ملزومات روزانه خود می‌دانند. اما هر کدام از این دستکش‌ها برای مصرف مدت زمانی دارند که باید از آن با خبر بود و طبق همان به خرید دستکش اقدام کرد.

به همین منظور در این بسته به معرفی انواع دستکش های محافظ و روش های ارزیابی کارایی آنها پرداخته‌ایم.

دستکش نایلونی

دستکش نایلونی یا مشمایی مقاومت مناسبی در برابر ویروس کرونا نداشته و در صورت ضدعفونی با اتانول میزان نفوذش بالا‌تر می‌رود.

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل با رنگ آبی در میان افراد شناخته شده است و مقاومت خوبی در برابر ویروس کرونا دارد، اما مدت زمان استفاده از آن ۸ ساعت است و می‌تواند با اتانول ضدعفونی شود؛ چرا که باعث کاهش نفوذ ویروس کرونا خواهد شد.

دستکش لاتکس

لاتکس بهترین نوع دستکش برای مقاومت در برابر کروناست که در بیمارستان ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین قابل ضدعفونی با اتانول بوده و عمر مصرف آن تنها ۱۶ ساعت است.

دستکش وینیل

دستکش وینیل بی رنگ است و قابلیت نفوذ ویروس حدود یک سوم است. نباید این دستکش را بعد از ضدعفونی دوباره استفاده کرد؛ چرا که در صورت ضدعفونی قابلیت نفوذ ویروس افزایش می‌یابد و شانس ابتلا به کرونا را بالا خواهد برد.

این روزها در خیابان‌ها شاهدیم که افراد به محض رسیدن به منزل یا هنگام تعویض، دستکش‌ها و ماسک‌های خود را همانجا روی زمین رها می‌کنند اما آیا می‌دانید که این کار به راحتی باعث به خطر افتادن سلامت جسمانی خود و دیگران می‌شود؟.

همچنین بخوانید:  با پاسخ به سوالات این پرسشنامه هویتتان را کشف کنید

بهترین کار این است که دستکش‌ها یا ماسک را هنگام تعویض در کیسه انداخته و پس از گره زدن در کیسه، آن را در سطل زباله دردار بیندازید و بعد از تمامی این مراحل به منظور استفاده مجدد از ماسک دستان خود را با آب و صابون بشویید. در صورتی که این شرایط مهیا نبود می‌توان از ژل‌ ضدعفونی کننده استفاده کرد. با این اقدامات ساده؛ گام صحیحی در پیشگیری از ابتلا به کرونا خواهیم برداشت.