علت ریزش آب دهان در خواب چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟
علت ریزش آب دهان در خواب چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟

علت و درمان ریزش آب دهان در خواب نمکستان : ریختن آب دهان هر شب یکی از مشکلاتی است که همه حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. این قضیه علاوه بر اینکه اصلا نا خوشایند نیست بلکه باعث کثیف شدن بالشتی که روی آن میخوابید نیز میشود. خیسی ناگهانی بالشت در وسط خواب حس […]

علت و درمان ریزش آب دهان در خواب

علت ریزش آب دهان در خواب ، درمان بیرون آمدن آب دهان در خواب

نمکستان : ریختن آب دهان هر شب یکی از مشکلاتی است که همه حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. این قضیه علاوه بر اینکه اصلا نا خوشایند نیست بلکه باعث کثیف شدن بالشتی که روی آن میخوابید نیز میشود. خیسی ناگهانی بالشت در وسط خواب حس بدی را در نیمه های شب به شخص القا میکند. ما در ادامه ی این مطلب در بخش دهان و دندان و بیماری ها و راه های درمان آن ها دلایل این اتفاق و راه های درمان آن را برای شما تعبیه کرده ایم. با نمکستان همراه باشید :

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق برای افراد بیوفتند و مستقیما ربط به دهان و صورت دارد میتواند فلج صورت و و کم کاری غده های بزاقی دهان باشد. همچنین بزرگی لوزه ی سوم، عدم رعابت بهداشت دهان و دندان نیز یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن این مورد است. یکی از علائم داشتن انگل در کودک و بزرگسال ریختن آب دهان در شب است. سردی معده و مغز، عفونت سینوس ها و عفونت معده ناشی از قورت دادن آب بینی نیز از دلایل دیگر ریختن آب دهان در شب است. البته یکی از شایع ترین عللی که بین مردم رایج است پُر خوری و اسید معده ی بالا میباشد.

چند راه حل آسان و خانگی برای حل مشکل ریختن آب دهان :

استفاده از دارچین :

دارچین میزان بزاق دهان را کم میکند و همین امر باعث میشود که شما دیگر ریزش آب دهان نداشته باشدی .

استفاده از زنجبیل :

یکی دیگر از راه های کم کردن بزاق دهان استفاده از زنجبیل است که در نتنیجه ی ان بیرون ریختن آب دهان کاهش میابد.

تغییر حالت خوابیدن :

سعی کنید وقتی این مشکل را دارید به پشت بخوابید تا آب دهانتان نریزد. وقتی شما به پهلو و یا روی شکم میخوابید آب دهانتان سرازیر میشود.

همچنین بخوانید:  عواملی که بر بی میلی جنسی مردان تاثیر گذار هستند

تمیز و باز شدن سینوس های بینی :

یک دوش آب گرم بگیرید تا بینی تان تمیز شده و سینوس هایتان باز شود. در این صورت یک خواب آرام خواهید داشت.

علت ریزش آب دهان در خواب ، درمان بیرون آمدن آب دهان در خواب

علت و درمان ریزش آب دهان در شب

منبع : نمکستان