دستور طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی با طعمی فوق العاده خوشمزه
دستور طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی با طعمی فوق العاده خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی در خانه نمکستان : این یک غذای اتریشی است و تهیه آن کم دردسر  و بسیار پر طرفدار است. نوعی فست فود سخاری محسوب می شود. در واقع شنیسل در زبان اتریشی به گوشتی گفته می شود که به وسیله بیفتک کوب نازک شده و در […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی در خانه

طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی، شنیتسل مرغ اتریشی

نمکستان : این یک غذای اتریشی است و تهیه آن کم دردسر  و بسیار پر طرفدار است. نوعی فست فود سخاری محسوب می شود. در واقع شنیسل در زبان اتریشی به گوشتی گفته می شود که به وسیله بیفتک کوب نازک شده و در تخم مرغ و پودر سوخاری و پودر نان خوابانده شده و سرانجام در روغن سرخ میشود. شنیسل مرغ و ماهی از زیر مجموعه های این غذا هستند.

مواد مورد نیاز برای تهیه شنیسل مرغ اتریشی :

  سینه مرغ    به میزان لازم
  روغن و کره    به میزان لازم
  تخم مرغ    ۳ الی ۴ عدد
  پودر نان و ارد سوخاری    یک پیمانه
  نمک و فلفل    به میزان لازم

طرز تهیه شنیسل مرغ اتریشی :

  • برای درست کردن شنیسل مرغ اتریشی در ابتدا سینه مرغ با کمترین چربی را داخل پلاستیک گذاشته و خوب بکوبید تا نازک شود. بهتر است ضخامت آنها به شیش تا هشت میلی متر برسند. هرچه فیله ها نازک تر و هموار تر باشند راحت تر پودر سخاری و نان را جذب می کنند و سریع تر سرخ می شوند. ولی اگر بیش از حد نازک شود شنیسل مرغ بعد از سرخ شدن از حالت ترد خود فراتر رفته و خشک می شود.
  • در مرحله بعد آرد سخاری را درظرف پهنی مانند سینی بریزید. سپس پودر نان، نمک و فلفل را در نیز در ظرفی دیگر ریخته و خوب مخلوط کنید. در آخر تخم مرغ ها جداگانه در ظرفی دیگر بشکنید. سپس تخم مرغ ها را خوب هم بزنید.
  • حال سینه مرغ نازک شده را به آرامی در ظرف آرد غلط دهید تا آرد به همه سطح آن را بگیرد و پس از بیرون آوردن فیله از ارد کمی تکان دهید تا آردهای اضافه بریزند.
  • در این مرحله فیله ها را وارد ظرف تخم مرغ کنید. تخم مرغ به سرخ شدن ان کمک می کند و باعث جلوگیری از خشک شدن شنیسل می شوند. بعد از سه الی چهار دقیقه فیله ها را از ظرف تخم  مرغ در آورده کمی تکان دهید تا  مخلوط تخم مرغ اضافه از روی سطح آن دوباره به ظرف برگردد.
  • سپس فیله مخلوط آرد و تخم مرغ را به ظرفی که در آن پودر نان و نمک و فلفل را ریخته بودید اضافه کنید.
  • و در اخر این فیله ها را در تابه ای که در آن کره و روغن ریخته اید قرار دهید و روی حرارت ملایم بگذارید. در ابتدا بگذارید روغن کمی داغ شود بعد فیله ها را در آن بگذارید. این فیله ها را حدود ۴ یا ۵ دقیقه در مخلوط روغن و کره قرار دهید تا طلایی شوند. برای بهتر شدن عطر و مزه غذای خود میتوانید مقداری جعفری و لیمو روی آن بریزید.
همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه دلمه قارچ با مرغ

طرز تهیه شنیسل یا شنیستل مرغ اتریشی

طرز تهیه شنیسل مرغ یا شنیستل مرغ اتریشی

منبع : نمکستان