آموزش کامل طرز تهیه شیرینی کلاچ میان پر گیلانی در منزل
آموزش کامل طرز تهیه شیرینی کلاچ میان پر گیلانی در منزل
کلاچ میان پر یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه استان گیلان است که در کنار کلوچه فومن و یا کاکا، کم کم در میان مردم سایر نقاط ایران نیز طرفداران پرو پا قرصی پیدا کرده است.

نمکستان: کلاچ میان پر یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه استان گیلان است که در کنار کلوچه فومن و یا کاکا، کم کم در میان مردم سایر نقاط ایران نیز طرفداران پرو پا قرصی پیدا کرده است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کلاچ میان پر :

شیر یک دوم لیوان فرانسوی
شکر ۳ قاشق غذاخوری
آرد به اندازه لازم
خمیرمایه ۱ قاشق مرباخوری
زعفران آب شده ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

مواد داخل شیرینی :

پودر قند و گردوی سائیده یک دوم لیوان فرانسوی
دارچین ۲ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی کلاچ میان پر گیلانی دستور تهیه شیرینی کلچ میان پر

طرز تهیه شیرینی کلاچ میان پر :

مواد اولیه را که تهیه کردیم میرویم سراغ درست کردن این شیرینی خوشمزه که میتواند جایگزین خوبی برای تنقلات مضری همچون چیپس و پفک برای فرزندانتان باشد. همچنین میتوانید از شیرینی برای پذیرائی از مهمانان و نیز برای عصرانه و صبحانه تان استفاده نمائید.

ابتدا میرویم سراغ خمیرمایه. شیرمان را کمی ولرم میکنیم. دقت کنید که شیر نباید داغ باشد و زیاد هم سرد نباشد. باید طوری باشه که دست را نسوزاند و در عین حال زیاد هم سرد نباشد. خمیر مایه را به شیرمان اضافه میکنیم و بعد شکر را هم با آن مخلوط میکنیم و میگذاریم تا یک ربع در همان حالت بماند تا به اصطلاح آشپزان عمل بیاید.

تخم مرغهایمان را داخل کاسه ای میشکنیم و بعد از هم زدن روغن را به آن اضافه میکنیم. مخلوط شیر و شکر و خمیر مایه را نیز بعد از آنکه گذاشتیم یک ربع استراحت کند به آن اضافه میکنیم.

آردمان را که الک کرده ایم را کم کم به مواد مایع مان که همان ترکیب تخم مرغها و شیر و روغن همراه با شکر و خمیر مایه است اضافه میکنیم. آرد باید آنقدری باشد که این مواد را به خمیر تبدیل کند. کمتر یا بیشتر از آن باعث میشود شیرینی شما بی کیفیت شود، در این رابطه باید به اندازه کافی دقت کنید. باید خمیرمان لطیف و یکدست باشد و به دست نچسبد. اگر از آرد قنادی برای تهیه این شیرینی استفاده شود بهتر است.روی خمیر را سلفون میکشیم و میگذاریم برای ۲ ساعت استراحت کند.

همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه پوره عدس قرمز یک شام رژیمی و خوشمزه

شیرینی کلاچ میان پر

بعد از آنکه خمیرمان خوب استراحت کرد به اندازه یک نارنگی متوسط از خمیر را برمیداریم و با دست پهن شان میکنیم. اگر هم خواستید میتوانید از قالب مخصوص پیراشکی برای این کار استفاده کنید. حالا مواد داخل شیرینی مانند پودر قند و گردوی سائیده شده و هل و وانیل و دارچین را که قبلا باهم مخلوط کرده بودیم را در داخل خمیرمان را به اندازه یک قاشق مرباخوری در وسط خمیر شیرینی میگذاریم و لبه هایش را به هم وصل میکنیم تا موادمان از خمیر بیرون نریزد.

۵: در یک قالمه یا ماهیتابه خیلی گود به اندازه ای که شیرینی ها در داخل روغن شناور بشوند، روغن اضافه میکنیم و میگذاریم شیرینی هایمان در حرارت متوسط به بالا سرخ شود. حرارت روغن نباید آنقدر کم باشد که به خورد شیرینی هایمان برود و آن را روغنی کند و نیز نباید آنقدر بالا باشد که داخل شیرینی خوب سرخ نشود.

حالا این شیرینی خوشمزه گیلانی را میتوانید همراه با چای و یا قهوه میل بفرمائید.