طرز تهیه بورک گوشت و قارچ مخصوص ترکیه با طعمی فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه بورک گوشت و قارچ مخصوص ترکیه با طعمی فوق العاده خوشمزه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت و قارچ و پنیر با خمیر یوفکا نمکستان : غذای بورک در اصل یکی از غذاهای محبوب ترکیه است که می توان آن را در وعده صبحانه، ناهار، شام و یا میان وعده سرو کرد. برای صبحانه معمولا بورک پنیر یا سبزیجات و برای وعده ناهار یا […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت و قارچ و پنیر با خمیر یوفکا

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

نمکستان : غذای بورک در اصل یکی از غذاهای محبوب ترکیه است که می توان آن را در وعده صبحانه، ناهار، شام و یا میان وعده سرو کرد. برای صبحانه معمولا بورک پنیر یا سبزیجات و برای وعده ناهار یا شام بورک مرغ و گوشت استفاده می شود. در هر صورت مواد داخل بورک بستگی به سلیقه و مزاج هر فرد می تواند متغیر باشد

بورک، غذایی خوشمزه، لذیذ، مقوی و نوعی فینگرفود است و می توان آن را در فر و یا روی گاز درست کرد. در این پست قصد داریم طرز تهیه بورک گوشت را با شما به اشتراک بگذاریم تا این غذا را در میهمانی ها و مناسبت های مختلف سرو نمایید. توجه داشته باشید که هر نوع پنیری را می توانید در تهیه بورک گوشت و قارچ استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه بورک گوشت و قارچ :

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
قارچ ۵ عدد متوسط
سیب زمینی  ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
جعفری خرد شده  به مقدار دلخواه
فلفل دلمه ۱ عدد کوچک
سیر ۱ حبه
پنیر پیتزا یا هر پنیر دیگری به مقدار دلخواه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
خمیر یوفکا به میزان مورد نیاز
ماست شیرین ۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه  به مقدار لازم
پودر آویشن  به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
کره نرم شده  ۱ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

آموزش طرز تهیه بورک گوشت و قارچ :

  • در ابتدا پیاز و سیر را پوست گرفته و خرد نمایید، سپس درون تابه ای روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید . پیاز و سیر خرد شده را تفت داده و کمی سرخ کنید. البته اول پیازها را کمی تفت دهید سپس سیر را اضافه کنید.
  • گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کرده و خوب هم بزنید تا پیاز و سیر به خورد گوشت رود. سپس ادویه ها مانند فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید. در این مرحله باید درب تابه را بگذارید تا گوشت کاملاً بپزد البته هر چند دقیقه یک بار درب را بردارید و مواد را هم بزنید تا ته نگیرد.
  • سیب زمینی را داخل آب جوش قرار دهید تا بپزد و پس از پخته شدن پوست آن را جدا کنید و به صورت مکعبی ریز کنید.
  • در این مرحله قارچ ها را شسته و ریز کنید و در تابه ای روی حرارت بگذارید، پس از اینکه آب قارچ گرفته شد خیلی کم به آن روغن بیافزایید و تفت دهید. اگر دوست دارید قارچ شما تغییر رنگ ندهد می توانید کمی آب لیمو به آن بیافزایید . فلفل دلمه را بشورید و ریز نمایید.
  • اکنون درب تابه ای که گوشت در آن قرار دارد را بردارید و اگر گوشت کاملاً پخت، سیب زمینی پخته شده، قارچ، فلفل دلمه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و آویشن و فلفل و نمک را به مواد خود اضافه نمایید. سپس مقداری رب گوجه فرنگی و آب لیمو داخل مواد بریزید و مجدد هم بزنید.جعفری از قبل خرد شده را در انتهای کار به مواد بیافزایید و ۲ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید.
  • اکنون خمیر یوفکا را روی سطح صافی باز کرده و مخلوط  ماست، سفیده تخم مرغ و کره را روی سطح خمیر بمالید تا از حالت سفتی و شکنندگی دربیاید. برای مقاوم شدن بورک می توانید یک لایه دیگر از خمیر را ایجاد کنید و مجدد مخلوط  ماست، سفیده تخم مرغ و کره را به آن آغشته نمایید.
  • مواد گوشتی که از قبل آماده کرده ایم و اکنون سرد شده را همراه با پنیر مورد نظر بر روی خمیر قرار دهید و گوشه های خمیر یوفکا را به قسمت داخل تا کرده و رول کنید. برای باز نشدن رول بورک می توانید مقداری از سفیده تخم مرغ را روی آن بمالید تا بچسبد و باز نشود.
  • اکنون مقداری زعفران دم کرده و زرده تخم مرغ را روی رول های بورک بمالید. همچنین می توانید در صورت تمایل مقداری کنجد بر روی رول ها بپاشید.
  • کاغذ روغنی را بر روی سینی فر قرار داده و بورک ها را داخل سینی بچینید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه درون فر از قبل گرم شده بگذارید تا بپزد.
  • برای طلایی شدن بورک ها ۵ دقیقه آخر فر را روی حالت گریل بگذارید.
  • بورک ها آماده شدند و می توانید در ظرفی مناسب با دورچین مناسب تزیین نمایید.
همچنین بخوانید:  آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه اکبر جوجه اصل و خوشمزه با رب انار

همانطور که می توانید موادی که در داخل بورک ها به کار برده می شود کاملاً سلیقه ای است و می توانید هر نوع سبزیجاتی را به آن اضافه نمایید. همچنین به جای گوشت از مرغ استفاده کنید. برخی گوجه و هویج پخته را نیز در مواد داخل بورک استفاده می کنند.

توجه داشته باشید زمانی مواد گوشتی را روی خمیر قرار دهید که کاملاً خنک شده باشد .

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ و پنیر با خمیر یوفکا

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت خوشمزه

منبع : نمکستان