آموزش طرز تهیه شامی لپه گیلانی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ
آموزش طرز تهیه شامی لپه گیلانی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ

آموزش طرز تهیه شامی لپه گیلانی خوشمزه و لذیذ نمکستان: شامی لپه یکی از انواع شامی های خوشمزه ای است که شما می توانید درست کنید. طرز تهیه شامی لپه زیاد سخت نیست، شما می توانید این شامی خوشمزه را به عنوان میان وعده و یا حتی به عنوان یک شام سبک استفاده کنید. با […]

آموزش طرز تهیه شامی لپه گیلانی خوشمزه و لذیذ

آموزش طرز تهیه شامی لپه گیلانی خوشمزه و لذیذ

نمکستان: شامی لپه یکی از انواع شامی های خوشمزه ای است که شما می توانید درست کنید. طرز تهیه شامی لپه زیاد سخت نیست، شما می توانید این شامی خوشمزه را به عنوان میان وعده و یا حتی به عنوان یک شام سبک استفاده کنید. با ما جهت این آموزش آشپزی جذاب همراه باشبد.

مواد لازم برای تهیه شامی لپه گیلانی :

سیب زمینی  ۴ عدد
گوشت  ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز  ۱ عدد
نخود یک دوم لیوان
لپه یک دوم لیوان
آرد نخودچی یا آرد ساده  یک دوم لیوان
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه شامی لپه رشتی :

  • مرحله اول: یک قابلمه مناسب انتخاب کنید سپس پیاز را خرد کنید و همراه با گوشت در قابلمه بگذارید متناسب با ۴۰۰ گرم گوشت سعی کنید قابلمه مناسب انتخاب کرده و در آن ۲ لیوان آب بریزید، قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و صبر کنید تا که گوشت نیم پز شود و نیازی به پخت کامل گوشت نیست.
  • مرحله دوم: در ادامه لازم به ذکر است که شما باید نخود و لپه را از شب قبل خیس بدهید و اکنون آن ها همراه با آب را در درون قابلمه ای با ابعاد مناسب قرار داده و صبر کنید تا که بپزد، توجه کنید نیازی نیست که لپه و نخود به طور کامل پخته شود تا جایی که له شود بلکه کافی است کمی نرم شود تا که با فشار دست بتوان آن را له کرد.
  • سیب زمینی ها را هم بپزید.
  • مرحله سوم: بعد از آن که گوشت، نخود، لپه و سیب زمینی ها پخته شدند کمی صبر کنید تا که مواد اولیه سرد شوند سپس قابلمه ای را انتخاب کنید و به وسیله گوشت کوب، گوشت را در قابلمه بکوبید تا که خوب له شود.
  • در ادامه سیب زمینی آب پز شده را به همراه نخود و لوبیا در گوشت له شده بریزید و خوب بکوبید تا که یکدست شوند.
  • مرحله چهارم: اکنون تخم مرغ ها را به همراه آرد به خمیر اضافه کنید و مجددا آن ها را خوب مخلوط کنید، نمک، فلفل، زردچوبه را به میزان لازم به مایه کوکو اضافه کنید.
  • سعی کنید که مایه کوکو نه زیاد سفت باشد و نه زیاد شل تا که بتوانید با دست به خوبی آن را شکل دهید.
  • مرحله پنجم: تابه ای را روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن در آن بریزید، سپس مایه کوکو را در داخل کف دست خود بریزید و با انگشت وسط آن را سوراخ کنید، این سوراخ به این دلیل است که کوکو به خوبی سرخ شود.
  • برای اینکه شکل شامی لپه شما خوب از آب در بیاید به شما توصیه می کنم که صبر کنید تا که روغن تابه شما داغ داغ شود و تا زمانی که یک سمت شامی به خوبی سرخ نشده آن را برنگردانید زیرا این کار باعث می شود که شامی شما از هم بپاشد و شکل خود را از دست بدهد.
همچنین بخوانید:  آموزش طرز تهیه سالاد پرتقال و لبو مخصوص و فوق العاده خوشمزه

 آموزش طرز تهیه شامی لپه با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ

آموزش طرز تهیه شامی لپه با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ

منبع: نمکستان