طرز تهیه شیرینی زبان خانگی + دستور تهیه آسان و گام به گام
طرز تهیه شیرینی زبان خانگی + دستور تهیه آسان و گام به گام

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی زبان به صورت گام به گام را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی زبان :   آرد سفید    ۳۰۰ گرم   کره    ۱۵۰ گرم   روغن مایع    […]

طرز تهیه شیرینی زبان خانگی

طرز تهیه شیرینی زبان

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی زبان به صورت گام به گام را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی، این پست را دنبال کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی زبان :

  آرد سفید    ۳۰۰ گرم
  کره    ۱۵۰ گرم
  روغن مایع    ۱ قاشق سوپ خوری
  تخم مرغ    ۱ عدد
  وانیل   ۱/۲ قاشق چایخوری
  جوهر لیمو   ۱/۲ قاشق چایخوری
  آب خنک   یک فنجان

طرز تهیه شیرینی زبان خوشمزه :

  1. ابتدا در یک ظرف بزرگ آرد را بریزید.
  2. در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمک را مخلوط کنید و آن را به آرد اضافه کنید.
  3. خمیر را هم بزنید تا خمیر صاف و یک دستی به عمل بیاید.
  4. خمیر را یک ساعت بگذارید، بماند تا جا بیفتد.
  5. روی یک سطح صافی آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود.
  6. حالا خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای خنک بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه خمیر را مجدداً پهن کرده و به قطر یک سانتی متری باز کنید و این بار برعکس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای خنکی بگذارید و باز بعد از۲۰ دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید و در دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید.
  7. خمیر هزارلا را به شکل مربع یا مستطیل به قطر ۵/۱ تا ۱ سانتی متر باز کرده و با قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب می زنیم و با نوک کارد تیزی وسط خمیر را از طول برش ۲ سانتی می زنیم و سطح آنها را با شربت کارامل و تخم مرغ مخلوط شده ( شربت کارامل:شکر را روی حرارت بخار آب ذوب کرده و تخم مرغ را به آن می افزاییم ) تزئین می کنیم و در سینی فرمی چینیم و آن را در وسط پنجره فر روی درجه ۴۰۰ فارنهایت، مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پف کرده و بپزند.
همچنین بخوانید:  آموزش کامل طرز تهیه خورشت غوره مسمای شمالی

نکته :شیرینی هایی که می توانید با این خمیر تهیه کنید عبارتند از:ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه ای و ولوان.

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا

منبع : نمکستان