طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی با طعمی فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی با طعمی فوق العاده خوشمزه
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی بسیار خوشمزه را در نمکستان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

نمکستان: یکی از خوشمزه ترین و اشتها آور ترین غذاهایی که می توان نام برد، مرغ تنوری است. برای افزایش اشتهای کودک و یا نوجوان خود می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید، این غذا به دلیل شکل ظاهری زیبا و طعم خاص و خوشمزه طرفداران بسیاری دارد و بر همین اساس پخت این غذا را به شما توصیه می کنم.

این غذا را می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل و خوشمزه میل کنید، طرز پخت مرغ تنوری زیاد سخت نیست و شما می توانید در هر زمان که بخواهید این غذای لذیذ را درست کنید.

لازم به ذکر است که برای پخت مرغ تنوری شما از روغن کمی استفاده خواهید کرد به همین دلیل یک غذای کامل و مفید است و روغن زیادی در آن به کار گرفته نخواهد شد. با این آموزش آشپزی در منزل همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ تنوری

مواد لازم برای تهیه مرغ تنوری :

مرغ خورد شده ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
ماست ۳ قاشق غذا خوری
سس مایونز ۱ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم
پاپریکا به مقدار لازم
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
آب لیمو ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی :

مرحله اول: در ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیاز ها را خرد کرده و به همراه فلفل، نمک، ماست، روغن زیتون و آب لیمو به خوبه مخلوط کرده و ترکیبی از این مواد را بدست آورید.

مرحله دوم: شما تکه های مرغ را در ترکیب بدست آمده ریخته تا که مرغ ها مزه دار شوند و به خوبی طعم بگیرند.

مرحله سوم: در ادامه ظرف حاوی تکه های مرغ را در درون یخچال بگذارید و صبر کنید تا که کمی در یخچال بماند تا که مواد به خوبی مرغ را طعم دار کند.

مرحله چهارم: زمانی که تکه مرغ کمی در یخچال قرار گرفت و به خوبی مزه دار شد آن ها را از ترکیب مواد خارج کنید و تکه های مرغ از ترکیب مواد جدا کنید.

مرحله پنجم: ظرف مناسبی را انتخاب کنید، ظرفی که در مقابل حرارت مقاوم باشد و بتوان آن را در فر قرار داد، سپس یک تیکه کره را روی سطح ظرف خود پخش کنید.

مرحله ششم: مرغ هایی که از ترکیب مواد خارج کردید را در درون ظرف بچینید.

همچنین بخوانید:  آموزش طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا بسیار زیبا و خوشمزه

مرحله هفتم: اکنون موادی را که برای ترکیب مرغ از آن استفاده کردید را به غیر از فلفل دلمه ای و پیاز های خرد شده آن روی تکه های مرغ بریزید به گونه ای که سطح مرغ را بپوشاند.

مرحله هشتم: اکنون هویج را خرد کنید و به همراه فلفل دلمه ای هایی که از ترکیب مواد خارج کردید بر روی تکه های مرغ قرار دهید.

مرحله نهم: فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید، به شما پیشنهاد می کنم که روی سطح ظرف فر فویل بکشید و سپس ظرف را در داخل فر قرار دهید و به مدت یک ساعت صبر کنید.

مرحله دهم: بعد از اینکه یک ساعت گذاشت ظرف را از فر خارج کرده و بر روی مرغ ها با قلمو مخصوص می توانید ترکیبی از کره و زعفران را بزنید که این کار طعم فوق العاده ای به مرغ ها خواهد داد و انجام این کار را به شما توصیه می کنم.

مرحله یازدهم: سپس دوباره ظرف را در داخل فر قرار دهید و به مدت یک ساعت دیگر صبر کنید تا که غذا آماده سرو شود.

مرحله دوازدهم: لازم به ذکر است که شما باید در طی مدت زمان خاصی تکه های مرغ را چک کنید.

مرحله سیزدهم: پس از دو ساعت کامل غذای شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.

طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی

نکات لازم در ارتباط با تهیه مرغ تنوری :

  • یکی از مهم ترین ترفند هایی که همواره توصیه می شود  ایجاد شکاف هایی بر روی تکه های مرغ است، این کار باعث طعم دار تر شدن تکه های مرغ خواهد شد.
  • در صورتی که به طعم سیر علاقه دارید می توانید از سیر رنده شده و یا پودر سیر هم استفاده کنید، سیر خواص بسیار زیادی دارد و مصرف آن به شما پیشنهاد می شود.
  • این غذای خوشمزه را هم می توان با برنج و هم با نان میل کرد.
  • در صورتی که علاقه مند به طلایی شدن تکه های مرغ دارید می توانید گریل فر را در آخر کار روشن کنید.
  • برای پخت این غذا شما می توانید مرغ را به صورت کامل استفاده کنید و یا بر حسب سلیقه می توانید از تکه های مرغ استفاده کنید.
  • در پخت هر نوع غذایی شما می توانید از انواع مختلف ادویه برحسب سلیقه خود استفاده کنید.