چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟
چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص عسل اصل و طبیعی از تقلبی نمکستان : حتما شما هم این جمله را شنیدید که ” عسل معجزه ی طبیعت است”. بله عسل یک معجزه مستقیما از طبیعت است که اگر خالصش را پیدا کنید، علاوه بر اینکه از طعم مطبوع آن لذت میبرید، بلکه با خوردن آن کمک بزرگی به ساخت […]

نحوه تشخیص عسل اصل و طبیعی از تقلبی

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

نمکستان : حتما شما هم این جمله را شنیدید که ” عسل معجزه ی طبیعت است”. بله عسل یک معجزه مستقیما از طبیعت است که اگر خالصش را پیدا کنید، علاوه بر اینکه از طعم مطبوع آن لذت میبرید، بلکه با خوردن آن کمک بزرگی به ساخت و ساز و عملکرد بدنتان خواهید کرد.

پاکسازی داخل بدن، رفع آکنه، جلوگیری از پوکی استخوان، درمان آسم، درمان زردی، افزایش توانی جنسی و درمان ناباروری، ضد سلولیت، کاهش وزن، تسکین درد آرتریت، کاهش ریسک بیماری های قلبی، کاهش کلسترول، درمان زخم داخلی، رفع اسید معده، رفع کم آبی بدن، تقویت ایمنی، رفع حملات میگرنی و استرس، کاهش درد گلو، درمان بی خوابی، تمیزکننده دندان، ضد طاسی، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد سرفه، ضد رفلاکس، رفع التهاب سینوس، درمان بیماری لثه، بهبود هوش، تقویت قوه بینایی و تقویت حافظه ، ضد پیری همگی از جمله فواید بی شمار عسل طبیعیست.

حالا این سوال پیش می آید که ما از کجا متوجه شویم که یک عسل طبیعی داریم؟

متخصصین معتقد هستند که بهترین راه تشخیص عسل طبیعی اندازه‌ گیری ساکارز عسل است. اما خریداران عادی مطمئنا از تجهیزات این آزمایش برخوردار نیستند. پس میتوانیم به راه های دم دستی تری رجوع کنیم.

وقتی عسلی دست ساز و تقلبی باشد، بسیار شفاف است به حدی که شما میتوانید از پست ظرف شیشه ای آن اشیا پشت آن را مشاهده نمایید. اما عسل طبیعی این طور نیست. عسل طبیعی هر چقدر هم که شفاف باشد باز هم نمیتوان از پشت آن اشیا را مشاهده نمود.

عسل طبیعی کش می آید بنابراین خیلی راحت در آب سرد حل نمیشود. پس شما میتوانید با حل کردن قطره ای عسل در آب سرد، تشخیص دهید ه این عسل تقلبیست یا طبیعی!

در نهایت عسل های دست ساز در دهان مانند نبات باقی میمانند. اما عسل های طبیعی توسط مخاط دهان جذب شده و حالت حلال دارد. توجه اشته باشید که این راه ها فقط برای تسخیص عسل زنور از عسل دست ساز است. عسل کارخانه ای فقط با آزمایش امکان پذیر است.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه کیک گلاب و ماست + خوشمزه و خوش عطر

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

منبع : نمکستان