روش های طلایی جهت مراقبت از چشم و سالم نگه داشتن پوست دور چشم
روش های طلایی جهت مراقبت از چشم و سالم نگه داشتن پوست دور چشم

چگونه از چشم هایمان مراقبت کنیم؟ نمکستان : چشم های یکی از اعضای حساس و بسیار پر کاربرد بدن هستند که مراقبت از آن ها جزو واجبات است. چشم و پوست دور چشم به دلیل حساس و نازک بودن، خیلی زودتر از بقیه قسمت های بدن دچار پیری میشوند. بنابراین شما همیشه باید به نحوی […]

چگونه از چشم هایمان مراقبت کنیم؟

روش های طلایی جهت مراقبت از چشم و سالم نگه داشتن پوست دور چشم

نمکستان : چشم های یکی از اعضای حساس و بسیار پر کاربرد بدن هستند که مراقبت از آن ها جزو واجبات است. چشم و پوست دور چشم به دلیل حساس و نازک بودن، خیلی زودتر از بقیه قسمت های بدن دچار پیری میشوند. بنابراین شما همیشه باید به نحوی از پوست اطراف چشمتان مراقبت کنید تا پیر و فرسوده نشود.

یکی از راه های اولیه و اصلی برای سالم نگه پوست دور چشم و اصلا هر گونه پوستی، حفظ رطوبت آن پوست است. در واقع شما هر موقع که به پوستتان رطوبت میرسانید حس شادابی و سلامت را به پوستتان بر میگردانید. پس سعی کنید برای دور چشمتان از مرطوب کننده های مخصوص دور چشم استفاده نمایید. جدای کرم های دور چشم مخصوص که توسط پزشک باید تحویز سود، استفاده از آنتی اکسیدان ها کمک شایانی در محافظت از پوست چشمتان به شما خواهند کرد. آنتی اکسیدان های خاصیت ضد پیری دارند و از پوست در مقابل رادیکال های آزاد مراقبت میکنند.

باقی ماندن آرایش و مواد آرایشی بر روی پوست چشم باعث میشود که پوست نتواند اکسیژن لازم را خوب دریافت کند. باکتری ها در پوست نفوذ کرده و کم کم پوست دور چشم فرسوده خواهد شد. پس همیشه آرایش چشمانتان را با یک پنبه نرم و یا یک آرایش پاک کن تمیز پاک کنید و سپس آرام شست و شو دهید تا آرایشی روی چشمتان نماند.

نور مستقیم آفتاب هیچ وقت دوستی خوبی برای طولانی مدت با پوست ها نداشته، پس یادمان باشد که همیشه باید در مقابل نور مستقیم آفتاب مجهز باشیم. استفاده از عینک آفتابی و کرم های دور چشم گزینه های محافظ عالی برای شما خواهند بود. ماساژ دادن آرام اطراف چشم به گردش خون در این قسمت کمک کرده و از کدری و خشکی پوست می کاهد.

یادتان نرود که مصرف نمک را در رژیم غذاییتان تا جایی که میشود کم کنید و خوب بخوابید. خوب و به اندازه و درست خوابیدن شما ارتیاط مستقیم و واضحی با حالت و سالم ماندن چشم های شما دارد. در کنار خواب آرام و خوب، خوراک سالم و ورزش را هرگز فراموش نکنید.

همچنین بخوانید:  سیاتیک چیست؟ روش‌های تشخیص، عوارض و جلوگیری از سیاتیک

روش های طلایی جهت مراقبت از چشم و سالم نگه داشتن پوست دور چشم

روش های مراقبت از چشم و سالم نگه داشتن پوست دور چشم

منبع : نمکستان