مضرات جویدن آدامس چیست؟ از بیماری دهان و دندان تا مشکلات گوارشی
مضرات جویدن آدامس چیست؟ از بیماری دهان و دندان تا مشکلات گوارشی

مضرات آدامس جویدن برای دهان و دندان و معده و دستگاه گوارشی نمکستان : خیلی ها عادت دارند که برای از بین بردن طعم و بوی بد دهانشان هر روز آدامس بجوند. این عادت به ظاهر کوچک و لذت بخش میتواند کم کم آسیب های جدی برای شما به وجود بیاورد. از مشکلات دهان و […]

مضرات آدامس جویدن برای دهان و دندان و معده و دستگاه گوارشی

مضرات آدامس جویدن چیست؟

نمکستان : خیلی ها عادت دارند که برای از بین بردن طعم و بوی بد دهانشان هر روز آدامس بجوند. این عادت به ظاهر کوچک و لذت بخش میتواند کم کم آسیب های جدی برای شما به وجود بیاورد. از مشکلات دهان و دندان گرفته تا مشکلات گوارشی! بعضی ها هم برای تمدد اعصابشان آدامس میجوند که این موضوع نیز مشکلات زیادی را به وجود می آورد. ما در این مقاله میخواهیم برای شما توضیح دهیم که جویدن آدامس میتواند چه مضراتی برای شما داشته باشد. با ما همراه باشید :

آدامس ها معمولا قند زیادی دارند. جویدن زیا  آدامس باعث میشود که این قند توسط دندان ها جذب شده و کم کم پروسه ی تخریب دندان ها آغاز میشود. یادتان نرود که همیشه قند ها توسط دندان ها خیلی زودتر از معده جذب میشوند.

همانطور که گفتیم خیلی ها برای تمدد اعصاب از جویدن آدامس کمک میگیرند. جویدن آدامس، آن هم برای کمک به آرامش اعصاب میتواند مشکلات فک به وجود بیاورد. یکی از این مشکلات فک TMJ نام دارد که به طور مستقیم روی استخوان فک، مفاصل آن و همچنین ماهیچه های اطراف فک  اثر گذاشته و درد شدید را در این نواحی به وجود خواهد آورد. در واقع این درد در هنگام تکان دادن فک برای حرف زدن و یا غذا خوردن به شدت احساس میشود.

در برخی موارد آدامس جویدن به دلیل فشار زیادی که به فک و اعضای صورت وارد میکند، سردرد های عجیب و آزار دهنده ای را به وجود می آرود. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه در حال آدامس جویدنید و سر درد دارید. حواستان به این موضوع باشد که آدامس جوین میتواند سردرد به وجود بیاورد.

این را یادمان رفت بگوییم که بعضی از افراد هم هستند که برای جلوگیری از حالت تهوع و یا آرام کردن یک معده ی پر به آدامس روی می آورند. اما این را یادتان نرود که خود آدامس جویدن موجب میشود که مقدار زیادی هوا وارد معده شما شده که در نتیجه ی آن نفخ به وجود می آید و پروسه ی هضم به کندی پیش خواهد رفت.

همچنین بخوانید:  علت «آبسه دندان» و روش های درمان خانگی آبسه دندان

در نهایت سعی کنید که اگر تمیال به جویدن آدامس دارید از سقز یا آدامس های بدون قند استفاده کنید و مدت استفاده از آن ها را به زمان کوتاهی محدود نمایید.

مضرات آدامس جویدن چیست؟

مضرات آدامس جویدن چیست؟

منبع : نمکستان