از بین بردن منافذ باز پوست صورت با استفاده از روش های خانگی
از بین بردن منافذ باز پوست صورت با استفاده از روش های خانگی

درمان منافذ باز پوست صورت در خانه نمکستان : منافذ باز پوست یکی از مشکلاتی است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها در طی روال سنی شان پیش می آید. باز بودن منافذ پوست میتواند ناشی از عوامل زیادی همچون : التهاب‌های ناشی از جوش‌های سرسفید، افزایش سن، ژنتیک، استرس و عدم […]

درمان منافذ باز پوست صورت در خانه

درمان منافذ باز پوست ، از بین بردن منافذ باز پوست

نمکستان : منافذ باز پوست یکی از مشکلاتی است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها در طی روال سنی شان پیش می آید. باز بودن منافذ پوست میتواند ناشی از عوامل زیادی همچون : التهاب‌های ناشی از جوش‌های سرسفید، افزایش سن، ژنتیک، استرس و عدم مراقبت صحیح از پوست باشد که نهایتا پوست را کدر و بی روح و سن را زیاد تر نشان میدهد. برای جلوگیری از این مورد ما راه کارهایی تهیه دیدیم که میتوانید در بخش سلامت و زیبایی پوست آن ها مشاهده کنید :

۱- استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن منافذ باز پوست

از آنجایی که جوش شیرین دارای بلور‌های بیکربونات سدیم میباشد. ماساژ دادن این ترکیب روی پوستتان پوست های مرده را از بین برده و باعث بسته شدن منافذ پوستتان خواهد شد. برای این کار ابتدا چند قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط میکنیم تا ترکیب غلیظی به دست آید. حالا این ترکیب را روی پسوت خود بمالید یک الی دو دقیقه صبر کنید و سپس خوب شست و شو دهید. بعد از آن برای اینه صورتتان خشک نشود با روغن طبیعی زیتون و یا بادام بمالید تا پوستتان نرم شود.

۲- استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن منافذ باز پوست

سرکه سیب خاصیت تنظیم کننده ph پوست صورت را دارد. همچنین مانند یک مرطوب کننده طبیعی و بسیار عالی عمل میکند. سرکه ی سیب را با مقداری آب مخلوط میکنیم. سپس مقداری پنبه بردارید و آن را به ترکیب آغشته نمایید. پنبه را روی پوست صورتتان بزنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این کار را هر روز انجام دهید و بعد هر بار از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید.

۳- استفاده از شکر برای از بین بردن منافذ باز پوست

شکر یا شکر قهوه ای یک اسکراب طبیعی و بسیار معروف برای پوست محسوب میشود. این اسکراب حجم منافذ پوست را کاهش داده و برای پاکسازی پوست بسیار مفید است. برای این کار دو قاشق غذاخوری شکر یا شکر قهوه ای، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو با ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. این کار بیست الی سی ثانیه انجام دهید و سپس آبکشی کنید. بعد از اسکراب پوست خود را با روغن های طبیعی مرطوب نمایید.

همچنین بخوانید:  با ماسک بادام درختی از شر جای جوش خلاص شوید + طرز تهیه ماسک بادام

درمان منافذ باز پوست ، از بین بردن منافذ باز پوست

از بین بردن منافذ باز پوست با استفاده از روش های خانگی

منبع : نمکستان