قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید
قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید

قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید قبل از مهاجرت به کانادا، بدانید که:  کانادا مکان بزرگی است آیا می دانستید که کانادا دومین کشور جهان با مساحت بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر مربع است. این کشور تنها از لحاظ اندازه خشکی از روسیه جلو افتاده است. مرز کانادا با ایالات متحده […]

قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید

قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید

قبل از مهاجرت به کانادا، بدانید که: 

کانادا مکان بزرگی است

آیا می دانستید که کانادا دومین کشور جهان با مساحت بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر مربع است. این کشور تنها از لحاظ اندازه خشکی از روسیه جلو افتاده است.

مرز کانادا با ایالات متحده آمریکا، طولانی ترین مرز زمینی در جهان است که هر روز صدها هزار مسافر از آن عبور می کنند.

کانادا با سه اقیانوس – اقیانوس آرام در سمت غرب، اقیانوس اطلس در شرق و در شمال با اقیانوس قطب شمال برخورد می کند. این شامل ده استان و سه قلمرو – یوکان، مناطق شمال غربی و نوناووت است.

گرچه از لحاظ فیزیکی بزرگ است، فقط حدود ۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد – چیزی در حدود ۴ میلیون کمتر از جمعیت ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده امریکا.

بنابراین در کانادا فضای زیادی از لحاظ خشکی وجود دارد و در مقابل جمعیت بسیار کمتری دارد و به خاطر همین موضوع به مهاجرها را می پذیرند و به آنها ویزای کانادا می دهند.

تاریخ کانادا کوتاه است

تاریخ مردم بومی در کانادا بسیار طولانی است. از شروع زمان، مردم بومی در کانادا بوده اند.

کانادا به عنوان یک کشور، دارای تاریخی نسبتا کوتاه است. بیشتر تاریخ آن تلاش برای جلوگیری از تصرف کانادا توسط آمریکاییان بوده است. کانادا برای اولین بار توسط وایکینگ ها، در حدود سال ۱۰۰۰ میلادی کشف شد و حتی تا زمانی هم در آنجا اقامت داشتند. امروزه بسیاری از این سکونتگاه های موقتی وایکینگ ها، حفر و کشف شده اند، که اطلاعات بیشتری درباره نحوه زندگی، سفر و فرهنگ مردم وایکینگ کشف شده است.

کانادا در قرن پانزدهم توسط کاوشگران فرانسوی و بریتانیایی کشف شد. فرانسه در کانادا تا دهه ۱۷۰۰، مستعمرات داشت ولی بعد از آن به انگلیس تسلیم شد. با این حال، فرهنگ فرانسوی در کانادا باقی ماند و رشد کرد و بیشترین جایی که این فرهنگ به چشم می خورد استان کبِک است.

کانادا در سال ۱۸۶۷ استقلال پیدا کرد؛ حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است. ساختار حکومت کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیا، دولت فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نماینده ملکه الیزابت (سمت تشریفاتی) ایفای نقش می‌کند، تشکیل شده‌است.

کانادا در ابتدا از ۴ استان تشکیل شد که بعدها به آن ۶ استان و ۳ قلمرو دیگر اضافه شد. آخرین استان به نام Newfoundland از حاکمان بریتانیایی آن در سال ۱۹۴۹ جدا شد و به دولت فدرال کانادا پیوست.

قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید

کانادا دموکراتیک است

کانادا یک کشور فدرال با دموکراسی پارلمانی است. این به این معنی است که مردم کانادا، نمایندگان را در مجلس عوام در اُتاوا (پایتخت کشور) انتخاب می کنند. کانادا نیز یک پادشاهی مشروطه است، به این معنا که از لحاظ فنی ملکه انگلستان هنوز «رئیس دولت» کانادا است. با این وجود، در عمل، ملکه، به طور قانونی با کانادا ارتباط بسیار کمی دارد، زیرا قدرتش به فرماندار کل – نماینده ملکه الیزابت – در کانادا اختصاص دارد. با این حال، از نظر تئوری ممکن است، در برخی از شرایط خیلی غیرعادی ملکه بتواند قدرت خود را در کانادا اعمال کند، اما در واقع بسیار احتمال ان ضعیف است.

کانادا به طور رسمی دو زبانه است – انگلیسی و فرانسوی – به همین دلیل است که در فرم اپلیکیشن از شما درباره تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی سوال پرسیده می شود.

در کانادا، منشور حقوق و آزادی های فردی وجود دارد که تضمین می کند، شهروندان کانادایی از زندگی، آزادی و امنیت فردی برخوردار هستند.

بخش مهمی از یک جامعه دموکراتیک، یک رسانه آزاد است و کانادا دارای دو روزنامه بزرگ ملی است – National Post و Globe and Mail.

ایرانیانی که از کانادا دیدن می کنند باید ویزا خود را قبل از ورود به خاک کانادا دریافت کنند. ویزا کانادا توسط دفاتر ویزا (وابسته به سفارت کانادا) در آنکارا و دبی صادر می شود. شما می توانید از طریق مراجعه به سفارت کانادا در امارات یا ترکیه و یا از طریق آنلاین درخواست خود را به سفارت کانادا بدهید.

ورزش و تفریح

ورزشی که کانادا به خاطر ان شناخته شده است، هاکی است!

هاکی بخش بزرگی از ورزش و فرهنگ کانادا است و در هر شهر بزرگ و کوچکی در سراسر کشور از سطح سرگرمی تا سطح حرفه ای بازی می شود.

با این حال، هاکی ورزش رسمی کانادا نیست. ورزش رسمی کشور ما لاکراس است. لاکراس، کمی یک ورزش غیر معمول است که با استفاده از چوب که به انتهای آن یک توری وصل شده است، بازی می شود. با این چوب کار پرتاب و گرفتن یک توپ لاستیکی بسیار سفت انجام می شود. زمین لاکراس در یک سطح محکم (نه یخی) بازی می شود. لاکراس، یک بازی سریع، هیجان انگیز و اغلب بسیار خشن است.

همچنین بخوانید:  کسب موفقیت به کمک باورهای درست

عناصر فرهنگی کانادا؛ که به خوبی شناخته می شوند؛ شامل شیره درخت افرا است، که در کبک و اُنتاریو در درجه اول می توانید پیدا کنید و سپس در سایر استان ها.

شاید شما درباره « BeaverTails» چیزهای کمی شنیده باشید؛ نوعی شیرینی که در روغن خیلی داغ حسابی سرخ شده و با شکر قهوه ای و یا شربت سرو می شود. این شیرینی شبیه دم سمور آبی است.

جغرافیا

کانادا، جغرافیای شگفت انگیزی دارد. به عنوان مثال، رودخانه Saint Lawrence بسیار بزرگ است. تقریبا در حدود ۲۰۰۰ مایل یا در حدود ۳۲۰۰ کیلومتر، که از اقیانوس اطلس به دریاچه اُنتاریو جاری می شود. این رودخانه یک راه بزرگ حمل و نقل دریایی، برای حمل کالا از خارج به داخل کشور کانادا است. رودخانه Saint Lawrence، مسیر اصلی اکتشاف کانادا بود. ژاک کارتیه، اولین بار در سال ۱۵۳۵ با کمک قبایل بومی مورد اکتشاف قرار گرفت. یکی دیگر از معروف ترین کاوشگران – ساموئل دو شامپلن – از رودخانه برای کشف سایر نقاط این کشور نیز استفاده کرد.

کانادا شامل دریاچه های بسیار بزرگ (در امتداد مرز مشترک با ایالات متحده آمریکا) است، که بزرگترین مجموعه دریاچه های آب شیرین در جهان محسوب می شوند، که ۲۱% از آب شیرین جهان را شامل می شود. این دریاچه ها شامل دریاچه های میشیگان، ایری، هیوران، سوپریور و اُنتاریو هستند.

خلیج هادسون، یک خلیج عظیم آب شور است که شما می توانید آن را به وضوح در هر نقشه ای از، کانادا ببینید. این خلیج در شمال شرقی است و با پنج استان و قلمرو Nunavut، هم مرز است.

در غرب، کوه های راکی قرار دارد. این رشته کوه عظیم که در حدود ۳.۰۰۰ مایل یا ۴.۸۰۰ کیلومتر از شمال بریتیش کلمبیا به نیومکزیکو کشیده شده است.

شهر های مهم

شهرهای اصلی کانادا (از غرب به شرق) عبارتند از: ونکوور (بریتیش کلمبیا)، ادمونتون، کلگری (آلبرتا)، ساسکاتون (ساسکاچوان)، وینیپگ (منیتوبا)، تورنتو، اُتاوا (اُنتاریو)، مونترال (کبِک)، فردریکتون (نیو برانزویک)، شارلوت تاون (جزیره پرنس ادوارد)، هالی فکس (نوا اسکوشیا)، سنت جان (نیوفاندلند).

ونکوور

ونکوور، در سال ۲۰۱۰ میزبان بازی های المپیک زمستانی بود و به خاطر همین مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفت. البته فقط به همین خاطر نبود. پیست اسکی Whistler که در حدود یک ساعت با ماشین از ونکوور فاصله دارد هم، برترین پیست اسکی کانادا می باشد.

قبل از مهاجرت به کانادا، باید این موارد را بدانید

ونکوور در ساحل غربی بریتیش کلمبیا و بین کوه های ساحلی و اقیانوس آرام قرار دارد. این جغرافیای محدود به این معنی است که قیمت املاک در ونکوور، نسبت به سایر شهرهای کانادا، گرانتر است. با این حال، اگر شما به مناطقی همچون Surrey، Burnaby، Coquitlam و New Westminster بروید، مسلما قیمت های پایین تری برای خانه خواهید یافت. در ضمن رفتن به ونکوور از این مناطق بسیار ارزان و آسان تمام می شود.

ونکوور، آب و هوای معتدلی دارد و با جوامع ساحلی ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا تطابق دارد. تابستان ها، هوا گرم است اما غیر قابل تحمل نیست. با این حال، زمستان مرطوب و بسیار سفید است، با بارش طولانی باران و پوشش ابرها. برخلاف سایر نقاط کانادا، به ندرت دما هوا به نقطه انجماد می رسد. زمستان های معتدل ونکوور، دلیلی است که مهاجران را به این شهر (و شهرهای اطراف آن) به عنوان یک مقصد مهاجرتی نگاه می کنند.

اُتــاوا

اتاوا (واقع در استان اُنتاریو)، پایتخت کانادا است. این شهر، یکی از غنی ترین فرهنگ ها را در بین شهرهای کانادا از نظر تاریخی، موزه ها و بناهای تاریخی کانادا دارد. به عنوان مثال، موزه شهروندی کانادا، موزه Nauture یا موزه طبیعت، موزه علم و فناوری و موزه جنگ کانادا همه در اُتاوا واقع شده اند. علاوه بر این، اتاوا دارای بازار بسیار محبوب Byward است، که فروشندگان محصولات خود را به فروش می رسانند.

اُتاوا، حتی در بین ۳ مقصد مهاجرتی برتر کانادا نیست، با این حال، این شهر برای جذب مهاجران، آفرهای بهتری از لحاظ قیمت مسکن، کار و … دارد.

تورنتو

تورنتو، مرکز تجارت و بازرگانی در کانادا است و در استان اُنتاریو واقع شده است. بیشترین تمرکز جمعیت در کانادا با جمعیت ۲.۷ میلیون نفر در شهر تورنتو است و در شمال ساحل دریاچه بزرگ اُنتاریو واقع شده است.

منبع: ویزا کانادا