بیوگرافی مهدی جهانی + زندگی شخصی
بیوگرافی مهدی جهانی + زندگی شخصی

بیوگرافی مهدی جهانی + زندگی شخصی مهدی جهانی خواننده پاپ در ۱۹ فروردین سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شده است و با ترانه اسم تو عشقه به شهرت رسید. تحصیلات وی فارغ التحصیل فوق لیسانس موسیقی بوده و علاوه بر خوانندگی، در زمینه ترانه سرایی و آهنگسازی نیز فعالیت می کند. خانواده مهدی جهانی پدرش […]

بیوگرافی مهدی جهانی + زندگی شخصی

بیوگرافی مهدی جهانی + زندگی شخصی

مهدی جهانی خواننده پاپ در ۱۹ فروردین سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شده است و با ترانه اسم تو عشقه به شهرت رسید.

تحصیلات

وی فارغ التحصیل فوق لیسانس موسیقی بوده و علاوه بر خوانندگی، در زمینه ترانه سرایی و آهنگسازی نیز فعالیت می کند.

خانواده مهدی جهانی

پدرش محمد جهانی اصالتا شیرازی بوده و مدیر و موسس رادیو ورزش و گزارشگر قدیمی فوتبال می باشد و برادران وی نیز از برنامه سازان رادیو می باشند و مادر مهدی جهانی شمالی است.

علاقه به موسیقی

از کودکی و زمانی که با پدرش به رادیو میرفت، آهنگسازی های انجام شده در آنجا برایش بسیار جالب بود و باعث شد برای یادگیری گیتار به کلاس برود.

همچنین بخوانید : فول آلبوم مهدی جهانی

شروع حرفه ای موسیقی

مهدی جهانی فعالیت حرفه ای خود در عرصه موسیقی را از سال ۱۳۸۶ با خرید سیستم صوتی توسط پدرش آغاز کرد و پس از آن با راهنمایی دوستش برنامه های آهنگسازی را یاد گرفت.

انتشار آلبوم

اوج فعالیت مهدی جهانی در عرصه موسیقی در زمان دانشجویی بود و در سال ۱۳۸۸ آلبوم دنیای خواب را ضبط کرده و در سال ۱۳۹۱ مجوز انتشار آن را دریافت نمود. آلبوم کتاب سرنوشت نخستین آلبوم وی بود که بخاطر بی برنامه بودن شرکت پخش در انتشار آلبوم و جذب مردم، با شکست روبرو شد.

همکاری با علیشمس

مهدی جهانی طی چند سال با علیشمس خواننده دیگر ایرانی همکاری کرد و کلیپ ویدئو و آهنگ های مشترکی پخش کردند. علیشمس در سال ۲۰۱۸ به دلیل موفق نشدن در گرفتن مجوز برای فعالیت خود، از ایران مهاجرت کرد.

ممنوع الکاری مهدی جهانی

این خواننده پاپ به مدت ۶ ماه بخاطر انتشار ویدئو کلیپ های بدون مجوز در فضای مجازی ممنوع الکار شده بود که بعدها این مورد نیز حل شد.

به شهرت رسیدن مهدی جهانی

همچنین بخوانید:  تولید دستمال نخی جیبی نوزاد

تَرک خورشیدک زیبا و همنفس از آلبوم دنیای خواب وی به دست مورد استقبال قرار گرفت و آهنگ خورشیدک زیبا بارها در تلویزیون و برنامه های ورزشی مختلف پخش شد.

ترانه سرایی

ترانه های مختلفی که مهدی جهانی نوشته اغلب وصف حال خودش در قالب کلمات ساده است و او در آهنگسازی نیز مهارت زیادی دارد.

خواننده های مورد علاقه مهدی جهانی

اشوان و امیرعباس گلاب خواننده هایی که کارهایشان را بسیار می پسندد و موزیک های آنان برایش لذت بخش است و از بازیگران سینما نیز طرفدار رضا عطاران می باشد.

بازیگری و علایق

مهدی جهانی در فیلم خوابم میاد که کارگردان آن رضا عطاران است در سال ۹۰ به مدت ۱۵ ثانیه ایفای نقش کرده است. وی اوقات فراغت خود را به دیدن فیلم سپری می کند و اغلب فیلم های طنز را می پسندد و علاقه زیادی به موسیقی فیلم دارد.

ازدواج مهدی جهانی

مهدی جهانی تا به امروز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

در آخر پیشنهاد میکنیم، از سایت مختلف موزیک میتوانید به دانلود عالی ترین آهنگ های مهدی جهانی به صورت تکی کیفیت ۱۲۸ ۳۲۰ صوتی + پخش آنلاین و فایل زیپ یکجا دسترسی داشته باشید.